114-0509 – Manažerská ekonomie (MANE)

Garantující katedraKatedra ekonomie
Garant předmětuIng. Ondřej Badura, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
114-0509/01 2009/2010 6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

- schopnost aplikovat obecnou ekonomickou teorii v podnikatelských a manažerských procesech - osvojení si ekonomické analýzy firmy - osvojení si ekonomické analýzy poptávky - schopnost rozhodování za rizika a nejistoty - porozumění predikčním modelům v rámci firemního prostředí

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Individuální konzultace

Anotace

Cílem kursu je vytvoření schopnosti účastníků studia aplikovat obecnou ekonomickou teorii, zejména mikroekonomii v podnikatelských a manažerských procesech. Kurs představuje platformu pro účelné vzájemné propojení tradiční ekonomické teorie s teorií rozhodování. V jistém smyslu představuje kurs manažerské ekonomie most propojující poměrně abstraktní teoretické zázemí racionálního rozhodování s manažerskou praxí. Důraz je selektivně kladen na ta mikroekonomická témata, která jsou nejužitečnější k realistické interpretaci ekonomického prostředí obklopujícího firmu. Přirozené těžiště kursu je představováno teorií firmy. V některých segmentech kurs přesahuje do managementu, marketingu, psychologie, institucionální ekonomie a sociologie.

Povinná literatura:

HIRSCHEY, Mark, Eric BENTZEN and Carsten SHEIBYE. Managerial economics. Andover: Cengage, 2019. 796 p. ISBN 978-1-4737-5835-3. PNG, Ivan and Dale E. LEHMAN. Managerial Economics. 3rd ed. Malden: Blackwell, 2007. 477 p. ISBN 978-1-4051-6047-6. MCGUIGAN, James R., R. Charles MOYER and Frederick H. deB HARRIS. Managerial economics: applications, strategies, and tactic. 14th ed. Boston: Cengage Learning, 2017. 689 p. ISBN 978-1-305-50638-1.

Doporučená literatura:

HIRSCHEY, Mark. Fundamentals of managerial economics. 9th ed. Australia: South-Western Cengage Learning, 2009. 792 p. ISBN 978-0-324-58856-9. THOMAS, Christopher R. and S. Charles MAURICE. Managerial economics: foundations of business analysis and strategy. 12th edition. New York: McGraw-Hill Education, 2016. 714 p. ISBN 978-1-259-25107-8. KRUGMAN, Paul R. and Robin WELLS. Microeconomics. 4th ed. New York: Worth Publishers, 2015. 606 p. ISBN 978-1-4641-4387-8.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.