115-0347 – Metody a techniky v managementu (MaTM)

Garantující katedraKatedra managementu
Garant předmětuIng. Marcela Papalová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
115-0347/01 2009/2010 2011/2012 3
115-0347/02 2009/2010 2011/2012 3
115-0347/03 2011/2012 2011/2012 3
115-0347/04 2012/2013 2020/2021 4
115-0347/05 2012/2013 2019/2020 4
115-0347/06 2019/2020 5
115-0347/07 2019/2020 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1.Získat přehled o metodách a technikách v managementu. 2.Umět rozlišit techniky od znalostí, procedur a funkcí. 3.Popsat metody a techniky nejčastěji využívané v managementu. 4.Objasnit podstatu jednotlivých technik. 5.Prakticky aplikovat vybrané techniky. 6.Posoudit bariéry použití vybraných technik.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře

Anotace

Cílem předmětu je objasnit systematické a analytické metody a techniky používané při zvyšování výkonnosti organizace v jednotlivých oblastech podnikatelské činnosti. Souběžně s teoretickými poznatky využívá zobecněných zkušeností managementu úspěšných podniků. Vedle osvojení teoretických znalostí je cílem výuky předmětu zvládnutí praktických aplikací vybraných manažerských metod a technik. Cílem předmětu z hlediska studentů je získat přehled o metodách a technikách používaných v managementu, umět rozlišit techniky od znalostí, procedur a funkcí, popsat metody nejčastěji využívané při řízení a při zvyšování výkonnosti, objasnit podstatu jednotlivých metod, technik, prakticky aplikovat vybrané techniky a posoudit bariéry použití vybraných technik.

Povinná literatura:

LE PEUTREC, Eva. Architektura kreativního myšlení: jak přeměnit vzdušné zámky v mrakodrapy. Praha: NLN, 2021. ISBN 978-80-7422-812-4. NEKUDA, René. Restart kreativity – Cvičebnice nápaditosti, ve které nemůžete udělat chybu. Brno: Jan Melvil, 2020. ISBN 978-80-7555-111-5. ROTHAERMEL, Frank T. Strategic management. 5th ed. New York: McGraw-Hill, 2020. ISBN 978-1-260-57123-8.

Doporučená literatura:

KUBÁTOVÁ, Sláva; BUJNA, Tomáš a BOHÁČEK, Zdišek. Rozhodování a tvořivost - sourozenci v managementu. Praha: Management Press, 2020. ISBN 978-80-7261-579-7. ŠPAČEK, Miroslav a ČERVENÝ, Karel. Kreativní metody v inovacích. Praha: Oeconomica, 2020. ISBN 978-80-245-2322-4. VOCHOZKA, Marek et al. Metody komplexního hodnocení podniku. 2. aktual. vyd. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1701-7.

Prerekvizity

Kód předmětuZkratkaNázevPovinnost
115-0386 MNGT Management Doporučená

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.