115-0386 – Management (MNGT)

Garantující katedraKatedra managementu
Garant předmětuprof. Ing. Petra Horváthová, Ph.D., MBA
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
115-0386/01 2013/2014 2020/2021 4
115-0386/02 2019/2020 5
115-0386/03 2019/2020 5
115-0386/04 2019/2020 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Identifikovat základní pojmy, názory, princip a koncepce vztahující se k oblasti managementu. 2. Popsat historický vývoj managementu. 3. Charakterizovat manažera, jeho činnosti, role a odpovědnosti. 4. Vyjmenovat a vysvětlit základní manažerské funkce - plánování, rozhodování, organizování, personální management, vedení a motivování, kontrolování. 5. Objasnit podstatu, význam a funkci strategického managementu.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Individuální konzultace

Anotace

Cílem předmětu je identifikovat základní pojmy, názory, principy a koncepce vztahující se k oblasti managementu, charakterizovat manažera, jeho činnosti, role a odpovědnosti, popsat historický vývoj managementu, vysvětlit všechny manažerské funkce - plánování, organizování, rozhodování, personální management a vedení lidí, motivování, kontrolování a komunikaci, objasnit uplatnění psychologických poznatků v managementu, vysvětlit podstatu, funkci a význam etiky, podnikové kultury a strategického managementu.

Povinná literatura:

ARMSTRONG, Michael. Naučte se správně vést lidi. Praha: Lingea, 2020. ISBN 9788075086211. BENSON, Alan; HENRY, Brian a DAFT, Richard. Management. 2nd ed. London: Cengage Learning, 2020. ISBN 978-1-473-77079-9. ZLÁMAL, Jaroslav; BELLOVÁ, Jana a BAČÍK, Petr. Management. Základy managementu. Prostějov: Computer Media, 2020. ISBN 978-80-7402-173-2.

Doporučená literatura:

BEDNÁŘ, Vojtěch. Vedení v krizi. Praha: Management Press, 2022. ISBN 978-80-7261-592-6. FOTR, Jiří a SOUČEK, Ivan. Scénáře pro strategické rozhodování a řízení. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2020-8. MÜHLFEIT, Jan a PUMPRLA, Pavel. Budování úspěšných týmů. Praha: Management Press, 2022. ISBN 978-80-7261-597-1.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.