115-0545 – Trendy moderního managementu (TMM)

Garantující katedraKatedra managementu
Garant předmětuIng. Kateřina Kashi, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
115-0545/01 2010/2011 2012/2013 3
115-0545/02 2013/2014 4
115-0545/03 2014/2015 2020/2021 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Přístup McKinsey 7S 2. Sdílení firemní hodnot 3. Typologie firemních kultur 4. Firemní symboly 5. Strategie 6. Systémy zaměřené na štíhlou výrobu 7. KAIZEN a Six sigma přístup 8. Styl manažerské práce 9. Řízení lidských zdrojů 10. Nové formy manažerské práce

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je seznámit studenty s trendy moderního managementu postaveného na koncepci „7S“ americké firmy McKinsey. Jedná se světově uznávaný ucelený přístup založený na stanovení vzájemné podmíněnosti a integritě významných faktorů úspěchu v podnikání. Studenti se zaměří na studium trendů v těchto kritických faktorech: strategie (Strategy), struktura (Structure), systémy řízení (Systems), spolupracovníci (Staffs), sdílené hodnoty (Shared values), styl manažerské práce (Style), schopnosti (Skills) a symboly (Symbols), o které byla tato koncepce rozšířena. Jádrem integrity těchto faktorů je firemní kultura.

Povinná literatura:

CLEGG, Stewart; KORNBERGER Martin; PITSIS, Tyrone a MOUNT, Matthew. Managing & organizations: an introduction to theory and practice. 5th ed. London: SAGE, 2019. ISBN 978-1-5264-6009-7. GUILLÉN, Mauro F. 2030: how today's biggest trends will collide and reshape the future of everything. Cheltenham: Cornwall: Flint, 2021. ISBN 978-0-7509-9802-4. ROBBINS, Stephen P.; COULTER, Mary K. a DECENZO, David A. Fundamentals of management. 11th ed. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-30732-9.

Doporučená literatura:

HACLEY, Chris. Qualitative Research in Marketing and Management. 2nd ed. Abingdon: Routledge, 2020. ISBN 978-1-138-33221-8. KAPLAN, Robert S. a NORTON, David P. The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in the New Business Environment. London: Harvard Business Review Press, 2020. ISBN 9781422163559. STERNAD, Dietmar. Effective management: developing yourself, others and organizations. London: Red Globe Press, 2020. ISBN 978-1-352-00729-9.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.