115-3003 – Sportovní marketing (SPMKT)

Garantující katedraKatedra managementu
Garant předmětudoc. RNDr. Irena Durdová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
115-3003/01 2011/2012 2014/2015 3
115-3003/02 2013/2014 2020/2021 3
115-3003/03 2014/2015 2020/2021 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1.Transformovat obecné základy marketingu na oblasti marketingu v TV a sportu 2.Seznámit studenty s nástroji marketingového mixu – aplikovat je na sportovní prostředí. 3.Definovat službu jako sportovní produkt. 4.Interpretovat možnosti získávání financí ve sportu. 5.Objasnit hlavní principy sportovní reklamy a sponzoringu ve sportu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je transformovat obecné základy marketingu na oblast sportu, věnovat se více marketingovým konceptům ve sportu (sponzoring ve sportu a sportovní reklama). Dále se zabývá předmět možnostmi získávání dodatečných finančních zdrojů, včetně výčtu některých možností podnikání ve sportu. Je provedena transformace jednotlivých nástrojů marketingového mixu (včetně marketingového mixu služeb) do sportovního prostředí. Důraz je kladen na hlavní problémy současného sportovního prostředí v ČR ve srovnání se státy EU.

Povinná literatura:

DURDOVÁ, Irena. Vybrané kapitoly z managementu a marketingu sportu. Ostrava: VŠB-TUO, 2019. 98 s. ISBN 978-80-248-4165-6. DURDOVÁ, Irena. Tělesná výchova a sport vysokoškolské mládeže. Vysokoškolská telesná výchova a šport, pohybová aktivita a zdravý životný štýl (recenzovaný sborník vědeckých prací). Košice: Technická univerzita v Košicích, 2019. s. 39-45, ISBN 978-80-553-3306-9, ISBN CD 978-80563-2720-4. HORVÁTHOVÁ, Petra et al. Základy managementu. 2.vyd. SOET, vol. 5. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2017, 288 s. ISBN 879-80-248-4102-1. VALA, Roman a Irena DURDOVÁ. The level of motor abilities of applicants for the study of sports management. Journal of Physical Education and Sport. 2018, roč. 18, č. 2, s. 896-901.

Doporučená literatura:

DURDOVÁ, Irena. Vybrané kapitoly z managementu a marketingu sportu. Ostrava: VŠB-TUO, 2019. 98 s. ISBN 978-80-248-4165-6. DURDOVÁ, Irena. Tělesná výchova a sport vysokoškolské mládeže. Vysokoškolská telesná výchova a šport, pohybová aktivita a zdravý životný štýl (recenzovaný sborník vědeckých prací). Košice: Technická univerzita v Košicích, 2019. s. 39-45, ISBN 978-80-553-3306-9, ISBN CD 978-80563-2720-4. HORVÁTHOVÁ, Petra et al. Základy managementu. 2.vyd. SOET, vol. 5. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2017, 288 s. ISBN 879-80-248-4102-1. VALA, Roman a Irena DURDOVÁ. The level of motor abilities of applicants for the study of sports management. Journal of Physical Education and Sport. 2018, roč. 18, č. 2, s. 896-901.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.