116-0318 – Obchodní operace se zahraničím (OOZ)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0318/01 1999/2000 2012/2013 3
116-0318/02 1999/2000 4
116-0318/03 2012/2013 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Formulovat zásadní postupy obchodních operací a jejich specifika 2. Vysvětlit průběh obchodních operací 3. Vysvětlit náležitosti smluv v obchodních vztazích 4. Zhodnotit možnosti uplatnění platebních nástrojů a dodacích podmínek 5. Posoudit rizikovost obchodních operací 6. Posoudit specifika vázaných obchodních operací

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Cílem předmětu je poskytnout studentovi přehled všech činnosti spojených s realizací vývozních a dovozních obchodních případů. Jsou vymezeny základní principy obchodování se zahraničím, rizika a formy těchto obchodních vztahů, student je seznámen s náležitostmi kontraktace.

Povinná literatura:

HILL, Charles W.L. and G. Thomas M. HULT. Global Business Today. 14th ed. New York: McGraw Hill, 2015. 541 p. ISBN 978-00-781-1291-1. MACHKOVÁ, Hana a Eva ČERNOHLÁVKOVÁ. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktul. a dopl. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. ŠTĚRBOVÁ, L. a kol. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: Grada Publishing, 2015. 368 s. ISBN 978-80-247-4694-4.

Doporučená literatura:

KOLÍNSKÁ, E. a kol. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha: Grada Publishing, 2010. 228 s. ISBN 978-80-247-3396-8. MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4 vyd. Praha: Grada Publishing, 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9. VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. 1 vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.