116-0320 – Spotřebitelské chování (SCH)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0320/01 2004/2005 2008/2009 2
116-0320/02 2006/2007 2022/2023 4
116-0320/03 2007/2008 2012/2013 4
116-0320/04 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1.Definovat vlivy působící na chování spotřebitele 2.Charakterizovat segmenty spotřebitelů podle různých kritérií 3.Popsat rozhodovací proces spotřebitelů 4.Analyzovat psychologické aspekty chování spotřebitele 5.Navrhnout marketingové sdělení ovlivňující spotřebitelovo chování

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Obsahem předmětu je definovat vlivy (interní i externí faktory) působící na chování spotřebitele a charakterizovat segmenty spotřebitelů podle různých segmentačních kritérií. Studenti budou rovněž seznámeni s modely spotřebitelského chování s důrazem na model sekvenčního rozhodovacího procesu a model černé skříňky.

Povinná literatura:

HOYER, D. W., MacINNIS, D. and R. PIETERS. Consumer Behaviour. 8th ed. Mason: South-Western Cengage Learning, 2023. 544 s. ISBN 978-0357721292. KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7. MORAVEC, Tomáš a Jan PASTORČÁK. Spotřebitel a podnikatel na dynamicky se rozvíjejícím trhu. Praha: C. H. Beck, 2019. 368 s. ISBN 978-80-7400-745-3.

Doporučená literatura:

BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Přeložila Libuše MOHELSKÁ. Brno: BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5. REIDL, Andreas. Senior - zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50+. Přeložila Renáta RYKROVÁ, Alice VAŇOURKOVÁ. Brno: BizBooks, 2012. 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6. VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2012. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.