116-0325 – Diplomový seminář A (DSA)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0325/01 2004/2005 2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vybrat téma diplomové práce. 2. Nalézt zdroje pro zvolené téma diplomové práce. 3. Rešeršovat zdroje pro zvolené téma diplomové práce. 4. Navrhnout metodiku řešení diplomové práce. 5. Popsat zkoumanou společnost (trh).

Vyučovací metody

Semináře
Individuální konzultace

Anotace

Cílem předmětu je připravit studenty na vypracování diplomové práce na zadané téma. Vzhledem k rozdílnému zaměření témat diplomových prací a specifičnosti podmínek jednotlivých řešení probíhá seminář formou individuálních konzultací podle potřeb studenta a s ohledem na stádia prací na řešení diplomové práce. Studenti se učí definovat předmět zkoumání, orientují se v informačních zdrojích, provádějí rešerši literatury, formulují cíl práce a předpokládané výsledky práce, navrhují aplikované metody a metodické postupy a tvoří logickou strukturu práce. V této etapě jsou rovněž studentům vysvětleny zásady zpracování závěrečné práce, zásady citací a citační problematika. Jedním z výsledků diplomového semináře A je i návrh Zadání diplomové práce, který je předložen vedoucímu katedry a děkanovi k podpisu.

Povinná literatura:

Literatura odpovídající tématu diplomové práce. KAPOUNOVÁ, Jana a Pavel KAPOUN. Bakalářská a diplomová práce: od zadání po obhajobu. Praha: Grada, 2017. 136 s. ISBN 978-80-271-0079-8. MALHOTRA, Naresh K. Marketing Research. An Applied Approach. 7th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2019. 888 s. ISBN 978-1292265636. Citační norma ČSN ISO 690:2022 - Bibliografické citace. Směrnice č. EkF_SME_07_004 děkana EkF VŠB-TU Ostrava o zásadách pro vypracování závěrečných prací [online]. Dostupné z: https://dokumenty.vsb.cz/.

Doporučená literatura:

KRČÁL, Martin a Zuzana TEPLÍKOVÁ. Naučte (se) citovat. Blansko: Citace.com, 2014. 46 s. ISBN 978-80-260-6074-1. ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. 200 s. ISBN 978-80-7502-340-7. TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy, 2. vyd. Praha: Grada, 2022. 296 s. ISBN 978-80-271-3535-6.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.