116-0335 – Obchodní strategie (OS)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuIng. Jaroslav Urminský, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0335/01 2012/2013 2016/2017 5
116-0335/02 2016/2017 2021/2022 5
116-0335/03 2020/2021 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Kategorizovat typy obchodních strategií 2. Zpracovat obchodní strategii 3. Zhodnotit úspěšnost obchodní strategie 4. Specifikovat výkon prodejních sil 5. Vytvořit motivační plán pro prodejní síly

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět je zaměřen na vymezení úlohy obchodní strategie v hierarchické struktuře podnikových strategií, na její obsah a možné varianty zaměření. Akcentován je proces tvorby strategie. Je specifikována role organizačních jednotek při naplňování business strategie a při strategickém řízení obchodní činnosti ve firmě. Pozornost je následně věnována vybraným funkčním strategiím, zejména strategii nákupní, distribuční a prodejní. Zdůrazňovány jsou progresívní strategické přístupy a alternativní směry strategického rozvoje.

Povinná literatura:

ADÁMEK Pavel a MEIXNEROVÁ, Lucie. Business modelování: Jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3356-7. JESENSKÝ, Daniel et al. Marketingová komunikace v místě prodeje. 2. vyd. Praha: Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1867-0. JOBBER, David; LANCASTER, Geoffrey and LE MEUNIER-FITZHUGH, Kenneth. Selling and Sales Management. London: Pearson, 2019. ISBN: 978-1292-20502-1.

Doporučená literatura:

CASTALDO, Sandro; GROSSO, Monica and PREMAZZI, Katia. Retail and Channel Marketing. 2nd ed. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2020. ISBN 978 1 78990 366 9. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar a JANEČEK, Petr. Strategický marketing. Strategie a trendy. 3. přeprac. a rozšíř. vyd. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-3722-0. LEVY, Michael; WEITZ, Barton and GREWAL, Dhruy. Retailing Management. New York: McGraw-Hill, 2019. ISBN 978-1-260-08476-4.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.