116-0342 – Základy novinářské práce a zpravodajský trénink A (ZNP)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuMgr. Ivana Šuláková
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0342/01 2017/2018 2020/2021 3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyjmenovat žurnalistické žánry Popsat využití jednotlivých žurnalistických žánrů při zpracování různých tématických okruhů Vysvětlit rozdíly ve využití žurnalistických žánrů při zpracování různých témat Objasnit organizační úroveň médií a postavení redakce v něm Porovnat jednotlivé druhy žurnalistických žánrů užívaných v jednotlivých médiích využít žurnalistické žánry v praxi

Vyučovací metody

Přednášky

Anotace

Posluchači bakalářského studia by se měli v tomto dvousemestrálním předmětu osvojit pracovní nástroje žurnalistiky, seznámí se s pracovními postupy v žurnalistice. Získají základní orientaci v profesních problémech, tématech, rubrikách. Nezbytnou součástí studia mají být také základy redigování, redakčního marketingu a managementu. Předpokladem pro úspěšné zvládnutí předmětu je dobrá orientace v aktuálních domácích událostech – nutné permanentní sledování denního tisku, zpravodajských relací TV+R. S nabytými teoretickými a faktografickými informacemi je schopen samostatně uplatnit se v praxi. Své schopnosti by měl student prokázat při samostatné práci na zadané téma. Podmínkou pro udělení zápočtu je písemná práce a aktivní účast na seminářích. Podmínkou pro udělení zkoušky je ústní nebo písemné prověření znalostí + písemná praktická práce na zadané téma.

Povinná literatura:

Jirák, J. – Köpplová, B.: Média a společnost. Praha, Portál, 2003 Buton, G.-Jirák, J.: Úvod do studia médií, Barrister and Principál, 2003 Russ-Mohl, S. Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou, Grada 2005 – překlad Hana Bakičová

Doporučená literatura:

McCombs, Maxwell: Agenda setting. Praha: Portál, 2009 10 let v českých médiích, Portál 2005 Jirák, J.: České deníky dnes, Přítomnost, zima 2005 Mancini, P: Systémy médií v postmoderním světě, Praha: Portál, 2008 Denní tisk, zpravodajské internetové portály, týdeníky (reflex, Respekt, Týden, Marketing média, Euro)

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.