116-0343 – Základy novinářské práce a zpravodajský trénink B (ZNP)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuMgr. Ivana Šuláková
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0343/01 2017/2018 2020/2021 3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyjmenovat žurnalistické žánry Popsat využití jednotlivých žurnalistických žánrů při zpracování různých tématických okruhů Vysvětlit rozdíly ve využití žurnalistických žánrů při zpracování různých témat Objasnit organizační úroveň médií a postavení redakce v něm Porovnat jednotlivé druhy žurnalistických žánrů užívaných v jednotlivých médiích využít žurnalistické žánry v praxi

Vyučovací metody

Semináře

Anotace

Posluchači bakalářského studia by se měli v tomto dvousemestrovém předmětu osvojit pracovní nástroje žurnalistiky, seznámí se s pracovními postupy v žurnalistice. Získají základní orientaci v profesních problémech, tématech, rubrikách. Nezbytnou součástí studia mají být také základy redigování, redakčního marketingu a managementu. Předpokladem pro úspěšné zvládnutí předmětu je dobrá orientace v aktuálních domácích událostech – nutné permanentní sledování denního tisku, zpravodajských relací TV+R. S nabytými teoretickými a faktografickými informacemi je schopen samostatně uplatnit se v praxi. Své schopnosti by měl student prokázat při samostatné práci na zadané téma. Podmínkou pro udělení zápočtu je písemná práce a aktivní účast na seminářích. Podmínkou pro udělení zkoušky je ústní prověření znalostí + písemná praktická práce na zadané téma.

Povinná literatura:

Kolektiv: Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001 Kunczik, M.: Základy masové komunikace. Praha“ Karolinum 1995 McLuhan, M. (1990): Jak rozumět médiím. Praha: Odeon 1991

Doporučená literatura:

Hvížďala, K: Mardata – Vzpoury v žurnalistice, Praha: Portál, 2011 Russ, S: Žurnalistika - Kompletní průvodce praktickou žurnalistikou, Praha: Grada, 2005 Kol. autorů: Zpravodajatví v médiích, Praha: Karolinum, 2005 Denní tisk, zpravodajské internetové portály, týdeníky (reflex, Respekt, Týden, Marketing média, Euro)

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.