116-0346 – Odborná komunikace (OK)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Popsat význam a současné pojetí rétoriky
Charakterizovat jednotlivé řečnické projevy
Vysvětlit etapy tvorby při přípravě mluveného projevu
Diskutovat o využití technických prostředků jako pomocných nástrojů v mluveném projevu
Využít získaných dovedností při tvorbě přesvědčivého mluveného projevu
Vyučovací metody
Semináře
Cvičení (v učebně)
Anotace
Zkvalitnění mluveného projevu studentů získáním potřebných dovednosti a
sebedůvěry pro kultivovaný, přesvědčivý mluvený projev, pro prezentaci a
vystupování na veřejnosti.
Povinná literatura:
Špačková, A. Moderní rétorika. Praha, Grada Publishing 2006.
Doporučená literatura:
Buchtová, B. Rétorika. Praha: Grada Publishing, 2005.
Maříková, M. Rétorika: manuál komunikačních dovedností, Praha: Professional Publishing, 2000.
Přeučil, J. Kouzlo rétoriky: prověřte si své dovednosti, odhalte přednosti a slabiny, vytvořte si tréninkový plán. Frýdek-Místek: Alpress, 2007.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.