116-0346 – Odborná komunikace (OK)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0346/01 2017/2018 2020/2021 2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Popsat význam a současné pojetí rétoriky Charakterizovat jednotlivé řečnické projevy Vysvětlit etapy tvorby při přípravě mluveného projevu Diskutovat o využití technických prostředků jako pomocných nástrojů v mluveném projevu Využít získaných dovedností při tvorbě přesvědčivého mluveného projevu

Vyučovací metody

Semináře
Cvičení (v učebně)

Anotace

Zkvalitnění mluveného projevu studentů získáním potřebných dovednosti a sebedůvěry pro kultivovaný, přesvědčivý mluvený projev, pro prezentaci a vystupování na veřejnosti.

Povinná literatura:

Špačková, A. Moderní rétorika. Praha, Grada Publishing 2006.

Doporučená literatura:

Buchtová, B. Rétorika. Praha: Grada Publishing, 2005. Maříková, M. Rétorika: manuál komunikačních dovedností, Praha: Professional Publishing, 2000. Přeučil, J. Kouzlo rétoriky: prověřte si své dovednosti, odhalte přednosti a slabiny, vytvořte si tréninkový plán. Frýdek-Místek: Alpress, 2007.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.