116-0348 – Praxe v agenturách/médiích (PRM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0348/01 2017/2018 2020/2021 6
116-0348/02 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Využít znalosti a dovednosti získané v ekonomických a marketingových předmětech v praxi

Vyučovací metody

Ostatní aktivity

Anotace

Studenti absolvují praxi ve vybraných redakcích médií, výzkumných agenturách, komunikačních agenturách, reklamních agenturách, agenturách PR nebo digitálních agenturách. Případně mohou studenti vykonávat praxi v PR oddělení nebo reklamním oddělení společnosti nebo veřejné instituce. Cílem praxe je rozvinout dovednosti studentů v činnostech souvisejících se studovanou specializací a připravit je na budoucí zaměstnání nebo podnikatelskou činnost. Před zahájením praxe vypracuje student do předem připraveného formuláře plán praxe, který obsahuje místo praxe, cíl praxe, obsah vykonávané praxe včetně předpokládaných činností, časovou organizaci výkonu praxe a kontaktní osobu zadavatele praxe. Tento plán je následně schválen garantem předmětu. Po dobu jednoho semestru se student v rámci praxe seznamuje s chodem redakce/agentury/oddělení a s činností a prací jednotlivých redaktorů/zaměstnanců. Pod vedením mentora zpracovává data a poskytnuté informace, podílí se na činnostech spojených s tvorbou obsahu médií/agentur/oddělení a zapojuje se do organizace eventů. Po absolvování praxe student předkládá student závěrečnou zprávu, ve které shrnuje výsledky své činnosti dosažené během praxe.

Povinná literatura:

JIRKŮ, Jan. Žurnalistická profese 2.0. Praha: Univerzita Karlova, 2020. 101 s. ISBN 978-80-246-4610-7. SMOLOVÁ, Helena. Public relations. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2017. 115 s. ISBN 978-80-87839-83-6. WHITAKER, W. R., R. D. SMITH and J. E. RAMSEY. Mediawriting: Print, Broadcast, and Public Relations. 5th ed. New York: Taylor&Francis, 2019. 401 p. ISBN 978-1-138-34178-4.

Doporučená literatura:

KŘÍTKOVÁ, Soňa a Petra KOUDELKOVÁ. Ekonomická žurnalistika. Praha: Oeconomica, 2015. 99 s. ISBN 978-80-245-2129-9. MARSH, CH., D. W. GUTH and B. P. SHORT. Strategic Writing: Multimedia Writing for Public Relations, Advertising and More. 4th ed. New York: Taylor&Francis, 2018. 348 p. ISBN 978-1-138-03712-0. VORÁČEK, Vladimír. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 2018. 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.