116-0352 – Ekonomická žurnalistika (EŽU)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. PhDr. Hana Srpová, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0352/01 2017/2018 2020/2021 5
116-0352/02 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

posoudit vhodnost zdrojů k tvorbě ekonomického sdělení použít žurnalistické žánry k vytvoření ekonomického zpravodajství porovnat média zaměřená na ekonomické informace analyzovat ekonomické zpravodajství a publicistiku

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu Ekonomická žurnalistika je propojit ekonomické znalosti studentů se znalostmi tvorby žurnalistických žánrů. Studentům jsou vysvětlovány jednotlivé žurnalistické žánry a jejich vhodnost využití při prezentování ekonomických ukazatelů, vývoje hospodářství či významných změn ekonomických pravidel.

Povinná literatura:

BURNS, Lynette S. Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, 2004. 186 s. ISBN 80-7178-871-6. DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého. Praha: Grada, 2016, 376 s. ISBN: 978-80-906506-0-2. PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2019. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2. VLČEK, Josef. Ekonomie a ekonomika. 5. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 555 s. ISBN 978-80-7552-190-3.

Doporučená literatura:

BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK, Jan. Dějiny českých médií. Praha: Grada, 2019. 456 s. ISBN 978-80-271-0553-3. DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého 1. 2. vyd. Praha: Mám talent, 2016. 368 s. ISBN 978-80-906506-0-2. VERNER, Pavel. Zpravodajství a publicistika. 2. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 128 s. ISBN 978-80-86723-88-4.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.