116-0353 – Masová komunikace (MAKO)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Definovat základní prvky masové komunikace
Vysvětlit účinek mediálních sdělení na vnímání reality
Popsat vývoj teorií myšlení o médiích
Vysvětlit obsahovou analýzu mediálních sdělení
Diskutovat nad vzájemným ovlivňováním se médií a společností
Analyzovat zpravodajské, publicistické pořady v médiích
Vyučovací metody
Přednášky
Semináře
Cvičení (v učebně)
Anotace
Student bude v rámci přednáškové části seznámen s teoretickými východisky
uvažování o médiích, se základy sociologie médií. Získá teoretické i praktické znalosti a dovednosti v metodě obsahové analýzy mediálních sdělení a v teorii agendy setting. V seminářích bude přiblížena konkrétní aplikace teoretických základů na konkrétní oblasti a problémy společenského života. Bude analyzován jejich obraz v médiích, příčiny a důsledky tohoto mediálního profilu. (menšiny, regionální problematika, politika, rovnoprávnost žen atd.).
Povinná literatura:
BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno, Barrister & Principal, 2001.
ČMEJRKOVÁ, S. Jazyk, média, politika. Praha, Academia, 2003.
JIRÁK, J.; KŐPPLOVÁ, B. Masová média. Praha, Portál, 2009.
Doporučená literatura:
IGNATIEFF, M. Virtuální válka. Praha, Themis, 2001.
JIRÁK, J.; ŘÍCHOVÁ, B. Politická komunikace a média. Praha, Karolinum, 2003.
OSVALDOVÁ, B. Česká média a feminismus. Praha, Sociologické nakladatelství, 2004.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.