116-0353 – Masová komunikace (MAKO)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0353/01 2017/2018 2020/2021 5
116-0353/02 2017/2018 2020/2021 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Definovat základní prvky masové komunikace Vysvětlit účinek mediálních sdělení na vnímání reality Popsat vývoj teorií myšlení o médiích Vysvětlit obsahovou analýzu mediálních sdělení Diskutovat nad vzájemným ovlivňováním se médií a společností Analyzovat zpravodajské, publicistické pořady v médiích

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Cvičení (v učebně)

Anotace

Student bude v rámci přednáškové části seznámen s teoretickými východisky uvažování o médiích, se základy sociologie médií. Získá teoretické i praktické znalosti a dovednosti v metodě obsahové analýzy mediálních sdělení a v teorii agendy setting. V seminářích bude přiblížena konkrétní aplikace teoretických základů na konkrétní oblasti a problémy společenského života. Bude analyzován jejich obraz v médiích, příčiny a důsledky tohoto mediálního profilu. (menšiny, regionální problematika, politika, rovnoprávnost žen atd.).

Povinná literatura:

BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno, Barrister & Principal, 2001. ČMEJRKOVÁ, S. Jazyk, média, politika. Praha, Academia, 2003. JIRÁK, J.; KŐPPLOVÁ, B. Masová média. Praha, Portál, 2009.

Doporučená literatura:

IGNATIEFF, M. Virtuální válka. Praha, Themis, 2001. JIRÁK, J.; ŘÍCHOVÁ, B. Politická komunikace a média. Praha, Karolinum, 2003. OSVALDOVÁ, B. Česká média a feminismus. Praha, Sociologické nakladatelství, 2004.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.