116-0354 – Ekonomika médií (EM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuIng. Jana Gibarti, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0354/01 2017/2018 2020/2021 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

posoudit ekonomickou situaci médií porovnat formy konkurence na mediálním trhu zhodnotit vliv financování na chování médií v tržním prostředí provést kritiku nabízených mediálních produktů

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity

Anotace

Předmět Ekonomika médií si klade za cíl seznámit studenty s ekonomickou problematikou médií, utřídit a prohloubit ekonomické poznatky související s působením médií v tržním prostředí. Studenti získají znalosti o poptávce a nabídce mediálních produktů, ekonomické hodnotě mediálních statků, formě konkurence na mediálních trzích, vlivu financování na chování médií, struktuře nákladů a výnosů mediálních institucí, tvorbě rozpočtu mediálních institucí, vlivech působících na řízení a chování médií. Vysvětlení ekonomické podstaty médií povede u studentů k pochopení aktuálního chování médií a proměny nabízených mediálních produktů.

Povinná literatura:

HOŘEJŠÍ, B., SOUKUPOVÁ, J., MACÁKOVÁ, L., SOUKUP, J. Mikroekonomie. 5. vydání. Praha: Management Press, 2010. PICARD, R. G. Media Firms: Structures, Operations, Performance. New Persey: Lawrence Erlbaum 2002.

Doporučená literatura:

BAKER, E. Media concentration and democrary: why ownership matters. Cambridge: Cambridge 2007 DOYLE, G. Media economic. London: Cromwell Press 2002 HOSKINS, C. Media economics: applying economics to new and traditional media. Thousand Osk: Sage 2004. MÁČE, M. Finanční analýza obchodních a státních organizací. Praha: Grada 2005. MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 2002. VALACH, J. Finanční řízení podniku. Praha: Ekopress 2004.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.