116-0354 – Ekonomika médií (EM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Ing. Jana Gibarti, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
posoudit ekonomickou situaci médií
porovnat formy konkurence na mediálním trhu
zhodnotit vliv financování na chování médií v tržním prostředí
provést kritiku nabízených mediálních produktů
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět Ekonomika médií si klade za cíl seznámit studenty s ekonomickou problematikou médií, utřídit a prohloubit ekonomické poznatky související s působením médií v tržním prostředí. Studenti získají znalosti o poptávce a nabídce mediálních produktů, ekonomické hodnotě mediálních statků, formě konkurence na mediálních trzích, vlivu financování na chování médií, struktuře nákladů a výnosů mediálních institucí, tvorbě rozpočtu mediálních institucí, vlivech působících na řízení a chování médií.
Vysvětlení ekonomické podstaty médií povede u studentů k pochopení aktuálního chování médií a proměny nabízených mediálních produktů.
Povinná literatura:
HOŘEJŠÍ, B., SOUKUPOVÁ, J., MACÁKOVÁ, L., SOUKUP, J. Mikroekonomie. 5. vydání. Praha: Management Press, 2010.
PICARD, R. G. Media Firms: Structures, Operations, Performance. New Persey: Lawrence Erlbaum 2002.
Doporučená literatura:
BAKER, E. Media concentration and democrary: why ownership matters. Cambridge: Cambridge 2007
DOYLE, G. Media economic. London: Cromwell Press 2002
HOSKINS, C. Media economics: applying economics to new and traditional media. Thousand Osk: Sage 2004.
MÁČE, M. Finanční analýza obchodních a státních organizací. Praha: Grada 2005.
MCQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál 2002.
VALACH, J. Finanční řízení podniku. Praha: Ekopress 2004.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.