116-0401 – Obchodní činnosti (OC)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Ing. Bc. Lenka Švajdová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Zdůraznit význam a úlohu obchodní činnosti jako lidské aktivity a jako odvětví hospodářství, aplikovat marketingový přístup.
2. Charakterizovat dvě stránky obchodu - nákup a prodej jako podnikové činnosti specifického významu, zdůraznit důležitost lidského prvku pro jejich efektivitu.
3. Klasifikovat a porovnat nositele velkoobchodní a maloobchodní činnosti.
4. Využít metody a postupy územní analýzy pro lokalizaci obchodních jednotek a optimalizaci maloobchodních sítí.
5. Vysvětlit současné vývojové tendence obchodu, charakterizovat jejich projevy a důsledky.
6. Klasifikovat obchodní provoz a jeho prvky, demonstrovat jejich variantní propojení.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Obsahem předmětu je formou přednášek vymezit význam, úlohu a funkce obchodu v ekonomice společnosti, poukázat na nové směry rozvoje obchodu v nadcházejícím procesu globalizace ekonomiky. Dále pak popsat obsah a způsob realizace obchodních procesů a vymezit dvě nedílné součásti těchto procesů - nákup a prodej. Podstatou předmětu je charakteristika základních pojmů, vztahů, účastníků a faktorů ovlivňujících provádění obchodních transakcí.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.