116-0402 – Marketingový výzkum A (MVAK)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0402/01 2004/2005 2021/2022 4
116-0402/02 2004/2005 2009/2010 4
116-0402/03 2004/2005 2009/2010 4
116-0402/04 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Popsat proces marketingového výzkumu. 2. Identifikovat adekvátní metody marketingového výzkumu. 3. Navrhnout vhodné nástroje pro shromažďování informací. 4. Vysvětlit způsob tvorby výběrového souboru. 5. Specifikovat způsob přípravy a analýzy výzkumných dat.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Terénní práce

Anotace

Předmět podává studentům základní přehled o roli marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování a jeho aplikacích. Pomáhá studentům se zorientovat v postupech, metodách a technikách, které výzkum využívá s důrazem na nové postupy. Zároveň by studenti měli získat praktické zkušenosti s realizací vlastního konkrétního výzkumného projektu.

Povinná literatura:

MALHOTRA, N. K., D. F. BIRKS a P. WILLS. Marketing Research. An Applied Approach. 4th ed. New Jersey: Prentice Hall, 2012. 1037 s. ISBN 978-0-273-72585-5. ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1. TAHAL, Radek et al. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada, 2017. 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.

Doporučená literatura:

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. 440 s. ISBN 978-80-262-0982-9. HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 696 s. ISBN 978-80-7367-482-3. CHURCHILL, Gilbert A. a Dawn IACOBUCCI. Marketing Research. Mason: South Western, 2010. 624 s. ISBN 978-0-324-35995-4.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.