116-0441 – Digitální marketing (DM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětuIng. Katarína Seifriedová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0441/01 2017/2018 2020/2021 4
116-0441/02 2019/2020 2021/2022 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu. 2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky. 3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích). 4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování. 5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií. 2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely. 3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života. 4. Search engine marketing. 5. PPC. Analýza klíčového slova. 6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace 7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika. 8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook. 9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube. 10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely. 11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů. 12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu. 13. Virtuální komunity. YouTube. 14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.

Povinná literatura:

DIMOFTE, C.V, C. P. HAUGTVEDT and R. F. YALCH. Consumer Psychology in a Social Media World. New York: Routledge, 2016. 277 p. ISBN 978-0-7656-4693-4. CHAFFEY, Dave. Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice. 7th ed. New York: Pearson Education, 2019. 545 p. ISBN 978-1-292-24157-9. KINGSNORTH, Simon. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. 2nd ed. New York: Kogan Page Ltd, 2019. 344 p. ISBN 9780749498085.

Doporučená literatura:

CHAFFEY, Dave and P. R. SMITH. E-marketing Excellence: Planning and Optimizing Your Digital Marketing. 5th ed. London: Routledge, 2017. 690 p. ISBN 9781138191709. LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě. Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 329 s. ISBN 978-80-7555-084-2. ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Jihlava: Baroque Partners, 2016. 216 s. ISBN 9788027006441.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.