116-0441 – Digitální marketing (DM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Ing. Katarína Seifriedová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Charakterizovat jednotlivé nástroje digitálního marketingu.
2. Identifikovat specifika marketingového výzkumu na internetu včetně datové žurnalistiky.
3. Identifikovat specifika spotřebitelského chování na internetu (e-shopech a sociálních sítích).
4. Zhodnotit účinnost digitálního marketingu prostřednictvím měření a analyzování.
5. Posoudit obsah aktivit digitálního marketingu z legislativního a etického hlediska.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
1. Úvod do digitálního marketingu. Internetový marketing. Digitální marketing. Rozdíly mezi digitálním a tradičním marketingem. Komunikační modely tradičních médií a nových médií.
2. Měření návštěvnosti webové stránky. Google Analytics. Atribuční modely.
3. Adaptace tradičních médií. Televize, rozhlas, tisk v nových médiích. Streamovací služby. Livestreaming. Služby na bázi předplatného. Big Data v různých oblastech života.
4. Search engine marketing.
5. PPC. Analýza klíčového slova.
6. Měření efektivity PPC reklam a jejich optimalizace
7. Marketingový výzkum v online prostředí a datová žurnalistika.
8. Sociální média a marketing na sociálních sítích. Chování uživatelů sociálních sítí. Marketing na sociální síti Facebook.
9. Marketing na ostatních sociálních sítích. YouTube.
10. Geomarketing. Využití dat z mobilních telefonů, GPS a další pro marketingové účely.
11. Spotřebitelské chování na internetu. Framework STDC, typologie uživatelů eshopů.
12. Personalizace reklam v online prostředí. PPC, remarketing, sociální sítě. Legislativa digitálního marketingu. Ochrana spotřebitele. Autorská práva. Etika na internetu.
13. Virtuální komunity. YouTube.
14. Výkonnostní marketing. Plánování a měření kampaní.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.