116-0500 – Marketing (POM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0500/01 1999/2000 2017/2018 5
116-0500/02 2012/2013 2020/2021 6
116-0500/03 2014/2015 5
116-0500/04 2015/2016 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Rozvinout a vysvětlit základní přehled marketingových konceptů. 2. Klasifikovat vývojovou fázi podnikové filozofie. 3. Vytvořit analýzu marketingového prostředí. 4. Kategorizovat typy marketingového výzkumu. 5. Navrhnout programy marketingového mixu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět poskytuje systematický, komplexní a aktuální pohled na jednotlivé oblasti marketingu. Cílem předmětu je představit studentům marketingovou filosofii, seznámit je se základními pojmy, zásadami a koncepty marketingu a přiblížit obsah jednotlivých složek marketingu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své poznatky na základní praktické problémy a využít získané znalosti v dalších navazujících předmětech.

Povinná literatura:

ARMSTRONG, Gary and Gary T. ARMSTRONG. Marketing: An Introduction. 14th ed. Harlow: Pearson, 2019. 680 p. ISBN 9781292294865 . KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. 18th ed. Harlow: Pearson, 2020. 731 p. ISBN 9781292341132. KOTLER, Philip, Kevin L. KELLER and Alexander CHERNEV. Marketing Management. 16th ed. Harlow: Pearson, 2021. 608 p. ISBN 978-0135887158.

Doporučená literatura:

KERIN, Roger and Steven HARTLEY. Marketing. 15th ed. New York: McGrow Hill Education, 2020. 752 p. ISBN13: 9781260260366. PERREAULT, William, Joseph CANNON and E. Jerome McCARTHY. Essentials of Marketing. 16th ed. New York: McGrow Hill Education, 2018. 768 p. ISBN 9781260405323. SHARP, Byron. Marketing: Theory, Evidence, Practice. 2nd ed. South Melbourne: Oxford University Press, 2017. 834 p. ISBN 978-0-1955-9029-6.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.