116-0502 – Marketingový výzkum (MRE)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Odkaz na web
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0502/01 2008/2009 4
116-0502/02 2010/2011 5
116-0502/03 2012/2013 6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. To describe the research process. 2. To identify the suitable research method. 3. To design the questionnaire for market research. 4. To analyze the collected data. 5. To interpret the research results.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Marketing information system. The research process. Sources of marketing data. Secondary and primary research. Methods of collecting data. Survey, observation and qualitative research methods. Designing the questionnaire. Attitude measurement. Sampling. Data analysis. Hypothesis testing. Presenting the results.

Povinná literatura:

BURNS, Alvin C and Ronald F. BUSH. Marketing Research. 7th ed. New York: Prentice Hall, 2014. 496 pp. ISBN 9780133074673 MALHOTRA Naresh K. Marketing Research: An Applied Orientation. 6th ed. New York: Prentice Hall, 2010. 936 pp. ISBN 9780136085430.

Doporučená literatura:

WALLIMAN, Nicholas. Your Research Project. 2nd edition. London: Sage Publication, 2005. 450 s. ISBN 1-4129-0132-4. HAIR,J. F. et al. Multivariate Data Analysis, 7th ed. New York: Prentice Hall, 2010. 816 pp. ISBN 9780138132637

Doporučené doplňkové aktivity v rámci studijního programu

Praxe jako součást předmětu

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.