116-0507 – Řízení nákupu (PM)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Formulovat nákupní politiku a průběh nákupního procesu.
2. Vysvětlit řízení a regulaci nákupního procesu.
3. Zhodnotit nákupní strategii a její cíle.
4. Vysvětlit kritéria, přístupy a metody volby dodavatele.
5. Posoudit možnosti zlepšení organizování nákupu v organizacích.
Vyučovací metody
Přednášky
Anotace
Obsah předmětu je zaměřen na vysvětlení pozice nákupu v systému podnikových funkcí a analýzu jeho základních aktivit. Moderní podnikový nákup zahrnuje činnosti manažerské, marketingové, obchodní a logistické. Klíčová pozornost je v rámci předmětu věnována nákupním kategoriím, nákupním strategiím, řízení jakosti a aktivitám výběru a hodnocení dodavatele. Studenti se seznámí s moderními systémy řízení nákupu, s požadavky kladenými na osobu nákupčího a moderními trendy nákupu jako jsou např. elektronické aukce.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.