116-0528 – Marketingový výzkum B (MRB)
Garantující katedra | Katedra marketingu a obchodu |
Garant předmětu | Prof. Mgr. Maciej Mitrega, PhD. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Characterize basic statistical terms, methods and analysis used for data analysis in marketing research.
2. Classify methods and data analysis used in qualitative and quantitative research.
3. Analyse data from questionnaire's survey with the use of software SPSS.
4. Discuss possibilities of marketing research methods application for solving particular issues.
5. Recommend measures to improve current state on the basis of carried out data analysis.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
The aim of the subject is to extend knowledge about marketing research meaning. Furthermore, students should be acquainted with certain statistical methods, which are used in research practice. The students should gain practical experiences by means of working on their own research project.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.