116-0948 – Strategie vstupu na zahraniční trhy (IM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Úroveň studiapostgraduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-0948/02 2006/2007 2012/2013 10
116-0948/03 2013/2014 10
116-0948/04 2019/2020 10

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. definovat strategie vstupu na globální trh 2. identifikovat vlivy prostředí a rizika 3. rozhodovat o míře adaptace marketingového mixu 4. vysvětlit organizaci mezinárodního marketingu

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace

Anotace

Cílem předmětu je prohloubení znalostí v problematice mezinárodních obchodních operací a souvisejících marketingových přístupů. Důraz je kladen na specifikaci interkulturních rozdílů a jejich vliv na marketingová rozhodování, pozornost je věnována Hofstedeho dimenzím.

Povinná literatura:

MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4 vyd. Praha: Grada, 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9. MACHKOVÁ, Hana a Eva ČERNOHLÁVKOVÁ. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktul. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014. 256 s. ISBN 978-80-247-4874-0. ŠTĚRBOVÁ, L. et al. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: Grada, 2015. 368 s. ISBN 978-80-247-4694-4.

Doporučená literatura:

KOLÍNSKÁ, E. et al. Mezinárodní obchod v 21. století. Praha: Grada, 2010. 228 s. ISBN 978-80-247-3396-8. SVATOŠ, Miroslav et al. Zahraniční obchod. Teorie a praxe. Praha: Grada, 2009. 367 s. ISBN 978-80-247-2708-0. VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. 296 s. ISBN 978-80-247-4843-6.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.