116-9548 – Strategy of Entering Foreign Markets (SEFM)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchodu
Garant předmětudoc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.
Úroveň studiapostgraduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
116-9548/01 2014/2015 10

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1 Define strategy of entry to global market. 2 Assessing global market opportunities. 3 Implementation global market strategies. 4 Specified planning and oraganization.

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace

Anotace

This subject covers all main aspects of developing international business, the topics to equip the students with techniques and procedures used in foreign trade operations. The students should be able to solve a current foreign international operations.

Povinná literatura:

Hill, M.: International Business. Competing in the global marketplace. McGraw-Hill. 8th ed. 2011, ISBN 978-0-07-122083-5. Usunier, J. C.: Marketing Across Cultures. Prentice Hall, 4th ed. 2005, ISBN 0-273-68529-5.

Doporučená literatura:

Cateora, p.,R.: International Marketing. McGraw-Hill Irwin 15th ed., 2011, ISBN 978-0-07-352994-3.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.