118-0343 – Regionální a městský marketing (Regmark)
Garantující katedra | Katedra regionální a environmentální ekonomiky |
Garant předmětu | prof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Budete schopni:
* vysvětlit specifika městského a regionálního marketingu
* diskutovat vznik, vývoj a současné uplatnění této disciplíny
* analyzovat teritoriální marketing v praxi
* identifikovat nástroje, metody a přístupy pro teritoriální marketing typické
* popsat postavení teritoriálního marketingu v rámci územního rozvoje
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou a významem regionálního a
městského marketingu pro územní rozvoj. Budou zde analyzovány důvody vzniku a rozšíření tohoto v současnosti se nesmírně dynamicky vyvíjejícího oboru.
Pozornost bude věnována také prvkům a procesům, které náleží do regionálního a
městského marketingu. Vedle teoretických aspektů a souvislostí marketingu
regionů a měst nebude opomenuto ani jeho praktické uplatnění, protože to se
postupně stává neoddělitelnou součástí řízení měst a regionů.
Povinná literatura:
1. Rumpel, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostravská
univerzita. 2002.
2. Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Grada Publishing. 1999.
3. Malinovský, J., Kutscherauer, A., Sucháček, J. Management regionů a obcí.
VŠB-TU. RCCV. 2003.
Doporučená literatura:
1. Payne, A. Marketing služeb. Grada Publishing. 1996.
2. Ježek, J. Městský marketing - očekávání a realita. Sládkovičovo: Vysoká škola Visegrádu, 2011.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.