118-0343 – Regionální a městský marketing (Regmark)

Garantující katedraKatedra regionální a environmentální ekonomiky
Garant předmětuprof. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
118-0343/01 2006/2007 2006/2007 3
118-0343/02 2006/2007 2020/2021 4
118-0343/03 2006/2007 2020/2021 3
118-0343/04 2019/2020 2020/2021 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Budete schopni: * vysvětlit specifika městského a regionálního marketingu * diskutovat vznik, vývoj a současné uplatnění této disciplíny * analyzovat teritoriální marketing v praxi * identifikovat nástroje, metody a přístupy pro teritoriální marketing typické * popsat postavení teritoriálního marketingu v rámci územního rozvoje

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity

Anotace

Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou a významem regionálního a městského marketingu pro územní rozvoj. Budou zde analyzovány důvody vzniku a rozšíření tohoto v současnosti se nesmírně dynamicky vyvíjejícího oboru. Pozornost bude věnována také prvkům a procesům, které náleží do regionálního a městského marketingu. Vedle teoretických aspektů a souvislostí marketingu regionů a měst nebude opomenuto ani jeho praktické uplatnění, protože to se postupně stává neoddělitelnou součástí řízení měst a regionů.

Povinná literatura:

1. Rumpel, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostravská univerzita. 2002. 2. Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Grada Publishing. 1999. 3. Malinovský, J., Kutscherauer, A., Sucháček, J. Management regionů a obcí. VŠB-TU. RCCV. 2003.

Doporučená literatura:

1. Payne, A. Marketing služeb. Grada Publishing. 1996. 2. Ježek, J. Městský marketing - očekávání a realita. Sládkovičovo: Vysoká škola Visegrádu, 2011.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.