151-0329 – Statistické metody v marketingu (SMM)
Garantující katedra | Katedra matematických metod v ekonomice |
Garant předmětu | doc. Ing. Václav Friedrich, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Při úspěšném absolvování předmětu “Statistické metody v marketingu" (151329, verze 05 a 06) student získá následující znalosti, dovednosti a schopnosti:
• Seznámí se s možnostmi použití statistických metod při řešení konkrétních problému z oblasti marketingového, případně sociologického průzkumu.
• Naučí se navrhovat, realizovat a vyhodnocovat dotazníková šetření pro konkrétní problémy praxe, zejména pro průzkum spotřebitelského chování a spokojenosti.
• Získá dovednosti při zpracování dat z dotazníkového šetření na počítači s pomocí statistického programu IBM SPSS Statistics.
• Dokáže používat vybrané statistické metody pro analýzu dotazníkových šetření a interpretovat získané výsledky pro konkrétní rozhodování.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět „Statistické metody v marketingu" seznamuje budoucího ekonoma – marketingového specialistu s vybranými jednoduchými i pokročilými statistickými metodami pro sběr, analýzu a interpretaci ekonomických dat pro potřeby marketingového výzkumu a při rozhodování na různých úrovních marketingového řízení.
V předmětu si studenti zopakují a prohloubí znalosti ze základního kurzu bakalářské statistiky pro ekonomy (předmět „Statistika A“ nebo podobný) a naučí se používat vybrané kvantitativní statistické metody vhodné zejména při výzkumu trhu, spotřebitelském a sociologickém průzkumu, analýzách spokojenosti, apod.
V předmětu budou studenti pracovat s reálnými statistickými daty získanými vlastním primárním šetřením. Ke sběru dat se naučí využívat online CAWI dotazníkovou službu (VYPLNTO.CZ), při analýzách dat budou používat profesionální statistický software (IBM SPSS Statistics).
Předmět „Statistické metody v marketingu" je určen především studentům bakalářského studia oboru Marketing a obchod na ekonomické fakultě
VŠB - Technické univerzity Ostrava, kteří jej absolvují jako oborově povinný, obvykle v zimním semestru 2. ročníku studia. Mohou jej však využít jako povinně volitelný i studenti jiných oborů.
Předmět je vyučován v rozsahu 1+2, je zakončen klasifikovaným zápočtem a hodnocen 4 kredity.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.