152-0338 – Řízení inovací v podniku (RIP)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětuIng. Pavlína Křibíková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0338/01 2017/2018 2020/2021 4
152-0338/02 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Seznámit s klíčovými otázkami při řízení inovací. 2. Osvojit si znalosti o inovacích a dovednosti potřebné pro řízení inovací na operativní a strategické úrovni. 3. Aplikovat a modifikovat funkční model řízení inovací formou případové studie v praxi. 4. Analyzovat a klasifikovat postupové kroky při řízení inovačního procesu v případové studii. 5. Sestavit průběh realizovaného inovačního procesu včetně jeho formalizace. 6. Vyhodnotit a interpretovat vytvořený proces. 7. Dosáhnout zvýšení řídících schopnosti studentů při realizování inovací v podniku.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Cílem předmětu je prohloubení dosavadních poznatků o inovacích a inovačním procesu jako jednoho z klíčových podnikových procesů. Pozornost je věnována klíčovým otázkám, kterým se věnují podnikoví manažeři při řízení inovací na operativní a strategické úrovni. Teoretická východiska prezentovaných odborných témat jsou doplněna konkrétními ukázkami inovací výrobků a inovačních procesů z firemní praxe.

Povinná literatura:

COLLINS, Jim a Marten T. HANSEN. Firmy, které se rozhodly být skvělé. Praha: Grada Publishing, 2021. 303 s. ISBN 978-80-271-3026-9. KRŠÁK, Branislav, Lubomír ŠTRBA a Sidor SCABA. Inovačný manažment. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2021. 81 s. ISBN 978-80-248-4586-9. TROTT, Paul. Innovation Management and New Product Development. 7th ed. London: Pearson, 2020. 568 p. ISBN 978-12-922-5152-3.

Doporučená literatura:

ŠPAČEK, Miroslav a Karel ČERNÝ. Kreativní metody v inovacích. Praha: Oeconomia, naklad. VŠE, 2020. 349 s. ISBN 978-80-245-2322-4. NOVÁK, Adam. Inovace je rozhodnutí: kompletní návod, jak dělat inovace nejen v byznysu. Praha: Grada, 2017. 205 s. ISBN 978-80-271-0333-1. VANCE, Ashlee. Elon Musk. Tesla, Space X a hledání fantastické budoucnosti. Brno: Jan Melvil, 2015. 400 s. ISBN 97880-87270-73-8.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.