152-0355 – Řízení jakosti A (ŘJA)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětudoc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0355/01 1999/2000 2008/2009 4
152-0355/02 2007/2008 2011/2012 4
152-0355/03 2009/2010 2011/2012 4
152-0355/04 2011/2012 2011/2012 4
152-0355/05 2012/2013 2012/2013 6
152-0355/07 2012/2013 2012/2013 6
152-0355/08 2013/2014 2021/2022 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cíle předmětu: 1. Obecné seznámení s problematikou managementu kvality. 2. Objasnit principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů. 3. Objasnit principy TQM. 4. Naučit procesní myšlení a řízení. 5. Zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů. 6. Zvládnutí jednoduchých nástrojů pro analýzu kvality a hodnocení spokojenosti zákazníků. 7. Seznámení s ekonomickými aspekty kvality.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět představuje úvod do problematiky managementu jakosti. Objasňuje pojetí jakosti, zákaznické a společenské požadavky na jakost, ekonomické aspekty jakosti, faktory ovlivňující jakost. Vymezuje cíle a přístupy managementu jakosti. Seznamuje s právním rámcem pro zabezpečování a prokazování jakosti. Charakterizuje principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů i principy TQM. Je taktéž zaměřen na zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů a pro měření jakosti a spokojenosti zákazníků.

Povinná literatura:

BLECHARZ,Pavel. Kvalita a Zákazník. Praha: Ekopress 2015. 160s. ISBN: 978-80-87865-20-0

Doporučená literatura:

1. ČSN EN ISO 9000, 9001. Aktuální verze. 2. NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management [Nenadál, 2002, záznam a]. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002, 282 s. ISBN 80-7261-071-6. 3. NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s. ISBN 80-7261-110-0. 4. VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.