152-0392 – Start-up podnikání (PSM)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0392/01 2017/2018 3
152-0392/02 2018/2019 2
152-0392/03 2020/2021 3
152-0392/04 2019/2020 4
152-0392/05 2019/2020 3
152-0392/06 2020/2021 3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Studenti získají: 1. základní teoretické i praktické poznatky o charakteru startupového podnikání a jeho odlišnostem vůči „běžnému“ podnikání, 2. přehled o praktických aspektech spojených s přetvářením nápadů na reálný produkt či službu, 3. vlastní zkušenost na konkrétních příkladech a modelových situacích, 4. důvěru ve vlastní seberealizaci nápadů, 5. uplatnění v podnikání či v zaměstnání při realizaci rozvojových projektů firmy.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Cílem předmětu je rozvíjet u studentů kreativní přístup k podnikání a podnikavosti. Důraz je kladen na prakticky koncipovaná témata směřující k rozvíjení nápadů a jejich přetváření do startupových aktivit.

Povinná literatura:

GREENE, Francis J. Entrepreneurship: theory and practice. London: Red Globe Press, 2020. ISBN 978-1-137-58955-2. SOUSA, Joana Coutinho de a Jorge GASPAR. Knowledge-driven innovation in start-ups and SMEs: emerging research and opportunities. Hershey: IGI Global, 2019. Advances in business strategy and competitive advantage (ABSCA) book series. ISBN 978-1-5225-7155-1. STERNAD, Dietmar. Effective management: developing yourself, others and organizations. London: Red Globe Press, 2020. ISBN 978-1-352-00729-9.

Doporučená literatura:

BARRINGER, Bruce R. a R. Duane IRELAND. Entrepreneurship: successfully launching new ventures. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-25533-0. HISRICH, Robert D. International entrepreneurship: starting, developing, and managing a global venture. Third edition. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 978-1-4833-4439-3. KURATKO, Donald F. Entrepreneurship: theory, process, practice. Tenth edition. Boston: Cengage Learning, 2017. ISBN 978-1-305-57624-7.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.