152-0445 – Speciální seminář (SpecSem-K)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětudoc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0445/01 2008/2009 2021/2022 3
152-0445/02 2019/2020 3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vědět základní znalosti jak si vybrat vhodnou organizaci ke zpracování diplomové práce (úkolu) 2. Rozumět podstatě řešeného úkolu 3. Určit hlavní a dílčí cíle práce 4. Hodnotit poznaný stav praxe, ocenit hlavní faktory změny současného stavu a poznání, navrhnout konkrétní postupy pro zpacpvímé diplomové práce 5. Uchopit a pochopit podstatu řešeného problému (úkolu) 6. Obeznámit s teorií a praxí řešeno úkolu, aplikovat teoretické poznatky do praktických analytických závěrů a nástinu návrhů a doporučení k řešení definovaného úkolu

Vyučovací metody

Individuální konzultace

Anotace

Cílevědomá příprava na výběr tématu (úkolu) diplomové práce a nalezení vhodné organizace pro související praktickou implementaci teoretických poznatků.

Povinná literatura:

HENDL, Jan, Jakub SIEGL a Martin MOLDAN. Základy matematiky, logiky a statistiky pro sociologii a ostatní společenské vědy v příkladech. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4305-2. KATUŠČÁK, Dušan. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra: Enigma, 2022. ISBN 978-80-89132-70-6. RABUŠIC, Ladislav, Petr MAREŠ a Petr SOUKUP. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova univerzita, 2019. ISBN 978-80-210-9248-8. Aktuálně jsou vybírány a doporučovány potřebné tituly podle náplně předmětu. Povinná literatura je individuální podle řešených témat diplomových prací. Konkrétní tituly odborné literatury jsou uvedeny v Zadání diplomové práce.

Doporučená literatura:

Literatura odpovídající tématu diplomové práce. OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4200-0. ŠUBRT, Tomáš. Ekonomicko-matematické metody. 3. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2019. ISBN 978-80-7380-762-7. TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.