152-0446 – Manažerská simulační hra (MSH)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětuIng. Josef Kašík, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0446/01 2008/2009 2010/2011 6
152-0446/02 2010/2011 2020/2021 5
152-0446/03 2013/2014 2020/2021 5
152-0446/04 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vědět jak prostřednictvím interaktivní podnikatelské simulace řešit nastíněné problémy z oblasti řízení podniku. 2. Rozumět strategii hry v jednotlivých simulacích JA TITAN, VENSIM. 3. Určit odpovídající výši ceny, výroby, výdajů na marketing, kapitálových investic a výdajů na výzkum a vývoj tak, aby bylo dosaženo firemní rovnováhy. 4. Hodnotit dopady realizovaných rozhodnutí managementem studentských firem.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Předmět je postaven na týmové práci, přičemž každý tým představuje management firmy. Úkolem studentů je na základě realizovaných rozhodnutí dosáhnout firemní rovnováhy v simulacích a předstihnout konkurenci ve výši zisku, prodeje a velikosti podílu na trhu. Teoretická východiska prezentovaných odborných témat jsou konfrontována s praktickými zkušenostmi manažerů ve vybraných podnicích prostřednictvím videorozhovorů.

Povinná literatura:

ADÁMEK, Pavel a Lucie MEIXNEROVÁ. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada Publishing, 2022. 267 s. ISBN 978-80-271-3356-7. PEREGRIN, Jaroslav. Člověk v zrcadle teorie her: jak nám matematika a filozofie pomáhají zjišťovat, co jsme zač. Praha: Dokořán, 2021. 117 s. ISBN 978-80-7675-012-8. TADELIS, Steve. Game theory: an introduction. Princeton: Princeton University Press, c2018. 396 p. ISBN 978-0-691-12908-2.

Doporučená literatura:

BINMORE, K. G. Teorie her: --a jak může změnit váš život. Přeložil Ondrej MAJER. Praha: Dokořán, 2018. Aliter, sv. 59. 230 s. ISBN 978-80-7363-549-7. MÜHLFEIT, Jan a Pavel PUMPRLA. Budování úspěšných týmů. Praha: Management Press, 2022. 191 s. ISBN 978-80-7261-597-1. POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing: (přepracované vydání). Praha: Press21, [2020]. 150 s. ISBN 978-80-907529-1-7.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.