152-0449 – Diplomový seminář B (DipSem B-K)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětudoc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0449/01 2008/2009 2021/2022 3
152-0449/02 2019/2020 3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1.Zpracovat praktickou část diplomové práce. 2.Analyzovat výchozí stav zadané problematiky ve zvolené organizaci. 3.Shrnout výsledky analýzy a kriticky zhodnotit současný stav. 4.Formulovat problémová místa v organizaci. 5.Doporučit organizaci konkrétní opatření, jejichž implementace by měla vést ke zlepšení výchozího stavu.

Vyučovací metody

Semináře
Individuální konzultace

Anotace

Student zpracovává diplomovou práci, kterou odevzdá v zadaném termínu. Diplomová práce musí svou formou a obsahem odpovídat standardní úrovni daného typu práce absolventa vysoké školy. Studenti získají zkušenosti s tvůrčím psaním, aplikováním vědeckých metod, prokáží schopnost ústně a písemně prezentovat zadaný problém a obhajovat své vlastní přístupy.

Povinná literatura:

Literatura odpovídající tématu diplomové práce. ATTL, Pavel a Petr STUDNIČKA. Zásady zpracování závěrečných kvalifikačních prací. 3. aktualizované vydání. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2019. ISBN 978-80-87411-82-7. FOLTÝNEK, Tomáš a kol. Jak se vyhnout plagiátorství – příručka pro studenty. Univerzita Karlova: Nakladatelství Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4790-6. ŠIROKÝ, Jan. Psaní a prezentace odborných textů. Praha: Leges, 2019. Praktik (Leges). ISBN 978-807-5023-407. Směrnice č. EkF_SME_07_004 děkana EkF VŠB-TU Ostrava o zásadách pro vypracování závěrečných prací ČSN ISO 690 (010197): 2022, Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů.

Doporučená literatura:

Literatura odpovídající tématu diplomové práce. OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2019. ISBN 978-80-246-4200-0. ŠUBRT, Tomáš. Ekonomicko-matematické metody. 3. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2019. ISBN 978-80-7380-762-7. TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. 2. vyd. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.