152-0500 – Podniková ekonomika A (BE A)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0500/01 2006/2007 2008/2009 4
152-0500/02 2015/2016 2020/2021 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Jedná se o průřezový předmět, který studentům umožní získat nejnovější aktuální vědomosti z oblasti podnikové ekonomiky. Studenti se v průběhu semestrálního studia daného předmětu seznámí s celou základní problematikou podnikové ekonomiky. V rámci přednášek si studenti osvojí poznatky o základních kategoriích podnikové ekonomiky, založení, vzniku, fungování a zániku podniku. Studenti se rovněž průřezově seznámí s jednotlivými podnikovými funkcemi. V celém výkladu je podtržen ekonomický aspekt dané problematiky a silný důraz je kladen na to, aby si studenti osvojili odbornou terminologii. Získané znalosti si pak studenti dále prohlubují studiem v navazujících předmětech vyšších ročníků.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)

Anotace

Jedná se o průřezový předmět, který poskytuje základní teoretické znalosti o podniková ekonomice. Studenti získají znalosti o založení, vývoji, provozování a ukončení podnikání. Studenti se seznámí s podnikáním jednotlivce. Je zdůrazněn ekonomický aspekt problematiky a důraz je kladen na osvojení odborné terminologie. Studenti rozšiřují své znalosti v odborných předmětech v následujících kurzech.

Povinná literatura:

1. KAŠÍK, Josef. Fundamentals of business economics. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2013, viii, 118 s. ISBN 978-80-248-3160-2. 2. KURATKO, Donald F. Entrepreneurship: theory, process, practice. Mason: South-Western Cengage Learning, 2009. 3. NEEDLE, David. Business in context: an introduction to business and its environment. Andover: South-Western Cengage Learning, 2010.

Doporučená literatura:

1.LAWRENCE M. Akwetey. Business administration for students and managers. Bloomington: Trafford, 2011. ISBN 9781426917769. 2.FANDEL, Günter. Modern concepts of the theory of the firm: managing enterprises of the new economy. Berlin: Springer, 2004. 3.McHugh, S., Nickels, W., McHugh, J. Understanding Business. New York: Mc Graw-Hill/Irwin, 2010. 978-0-07-735546-3 4.PALEPU, Krishna G. et al. Business Analysis and Valuation: Text and Cases. London: Thomson, 2007. 5.STEINGOLD, Fred S. Legal guide for starting & running a small business. Berkeley: Nolo, 2009 6.BRIDGE, Simon and K. ONeill. Understanding Enterprise, Entrepreneurship and Small Business. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012 ISBN 9781137104281.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.