152-0501 – Podniková ekonomika I (BA I)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářská
Garant předmětuIng. Jiří Franek, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
152-0501/01 2009/2010 2015/2016 6
152-0501/02 2011/2012 2017/2018 6
152-0501/03 2012/2013 2017/2018 5
152-0501/04 2013/2014 2020/2021 4
152-0501/05 2014/2015 2017/2018 6
152-0501/06 2015/2016 2017/2018 3
152-0501/07 2011/2012 2017/2018 6
152-0501/08 2012/2013 2017/2018 5
152-0501/09 2015/2016 2017/2018 3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Znát základní teoretické poznatky z oblasti ekonomiky podniku a podnikání. 2. Pochopit základy z oblasti podniku, podnikání a podnikatelského prostředí. 3. Jmenovat hlavní a dílčí cíle předmětu v současných podmínkách podnikání. 4. Porozumět základním principům ekonomiky podniku. 5. Zvládnout a pochopit základy ekonomického rozhodování, vedení a řízení procesů v současném podnikatelském prostředí. 6. Seznámit s teorii a praxí z oblasti ekonomiky podniku.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře
Individuální konzultace
Projekt

Anotace

T1. Základní rámec podnikání T2. Podnikatelské prostředí T3. Základní charakteristiky podnikatele T4. Zahájení a rozvoj podnikání T5. Organizační aspekty podnikání T6. Inovace a jejich řízení T7. Firemní strategie a plánování T8. Řízení a vedení T9. Výroba a řízení operací T10. Marketing a řízení prodeje T11. Manažerská simulační hra

Povinná literatura:

BARRINGER, Bruce R. a R. Duane IRELAND. Entrepreneurship: successfully launching new ventures. Sixth edition. Harlow: Pearson, [2019]. ISBN 978-1-292-25533-0. GREENE, Francis J. Entrepreneurship: theory and practice. London: Red Globe Press, 2020. ISBN 978-1-137-58955-2. IRELAND DUANE R., HOSKISSON ROBERT E., HITT MICHAEL A. The management of strategy: concept. Mason: South-Western Cengage Learning, 2011. 405 p. ISBN 978-0-538-75321-0 . KURATKO, Donald F. Entrepreneurship: theory, process, practice. Tenth edition. Boston: Cengage Learning, [2017]. ISBN 978-1-305-57624-7.

Doporučená literatura:

NICKELS WILLIAM G., MCHUGH JAMES M., MCHUGH SUSAN M. Understanding business. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2010. 569 p. ISBN 978-0-07-131410-7. THOMAS, Christopher R. a S. Charles MAURICE. Managerial economics: foundations of business analysis and strategy. Twelfth edition. New York: McGraw-Hill Education, 2016. The McGraw-Hill economics series. ISBN 978-1-259-25107-8.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.