545-0074 – Marketingový výzkum (MV)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětudoc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
545-0074/01 2014/2015 2017/2018 5
545-0074/02 2017/2018 2022/2023 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Popsat proces marketingového výzkumu. Klasifikovat aplikace marketingového výzkumu. Vybrat vhodné metody primárního výzkumu. Vytvořit dotazník. Vyhodnotit data z dotazování.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět představuje z několika stran stěžejní metodu získávání dat a využívání informací, které uspořádáním dat vznikají. Na přednáškách studenty seznamuje s možnostmi použití marketingového výzkumu v podnikové praxi a se specifiky využití výzkumu na průmyslovém trhu. Během cvičení získávají studenti praktické zkušenosti s výzkumem zpracováním semestrálního výzkumného projektu.

Povinná literatura:

KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. 3. vyd. Praha: Professional, 2011. 224 s. ISBN 978-80-7431-062-1.

Doporučená literatura:

KOZEL, R. et al. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X. ZBOŘIL, K. Marketingový výzkum: metodologie a aplikace. 2. vyd. Praha: VŠE, 2003. 171 s. ISBN 80-7079-394-5.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.