545-0136 – Ekonomika, management a marketing v turismu (EMMT)
Garantující katedra | Katedra ekonomiky a systémů řízení |
Garant předmětu | Ing. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Získání teoretických znalostí v ekonomice, managementu a marketingu, pochopení principu tržní ekonomiky a dosažení dovedností, které vedoucí
pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Obsahem předmětu je seznámit studenty se se základními pojmy fungování tržního mechanizmu (výrobní faktory, tržní subjekty, konkurence, nabídka, poptávka, rovnovážná cena.
Dále jsou zde prezentovány směry a přístupy současného managementu, styly a metody řízení vedoucích pracovníků (managerů), které jsou užívány k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).
Část věnovaná marketingu je zaměřena na jeho vývoj a význam v moderním pojetí včetně seznámení se s marketingovým mixem.
Poslední část je věnována cestovnímu ruchu, jeho vývoji, rozdělení a
oblastem CR v České republice.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.