545-0136 – Ekonomika, management a marketing v turismu (EMMT)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětuIng. Simona Matušková, Ph.D. Paed.IGIP
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
545-0136/01 2016/2017 5
545-0136/02 2016/2017 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Získání teoretických znalostí v ekonomice, managementu a marketingu, pochopení principu tržní ekonomiky a dosažení dovedností, které vedoucí pracovníci (manageři) užívají k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy).

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Obsahem předmětu je seznámit studenty se se základními pojmy fungování tržního mechanizmu (výrobní faktory, tržní subjekty, konkurence, nabídka, poptávka, rovnovážná cena. Dále jsou zde prezentovány směry a přístupy současného managementu, styly a metody řízení vedoucích pracovníků (managerů), které jsou užívány k dosažení podnikatelských cílů podniku (firmy). Část věnovaná marketingu je zaměřena na jeho vývoj a význam v moderním pojetí včetně seznámení se s marketingovým mixem. Poslední část je věnována cestovnímu ruchu, jeho vývoji, rozdělení a oblastem CR v České republice.

Povinná literatura:

HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. 1. vyd. Praha : Fortuna, 2006. 223 s. ISBN 80-7168-948-3. SAMUELSON, P.A. Ekonomie. 1.vyd. Praha : Svoboda, 2007. 775s. ISBN 978-80- 205-0590-3. MACÁKOVÁ, L. Mikroekonomie. 8.vyd.. Slaný : Melandrium, 2003. 275 s. ISBN 80-86175-38-3. SYNEK, M. Manažerská ekonomika. 3. vyd. Praha : Grada, 2003. 466 s. ISBN 80- 247-0515-X. KOTLER, P. Marketing Management: Analýza, plánování, realizace a kontrola. Praha : Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 364 s. ISBN 80-85424-83-5.

Doporučená literatura:

KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3. VYSEKALOVÁ, J.; KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha : Grada Publishing, 2002. 246 s. ISBN 80-247-0402-1.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.