545-0235 – Marketing (MARKE)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětuprof. Ing. Jaroslav Dvořáček, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
545-0235/01 1990/1991 2008/2009 5
545-0235/02 1990/1991 2008/2009 4
545-0235/03 1990/1991 2008/2009 4
545-0235/04 1990/1991 2012/2013 5
545-0235/05 1990/1991 2008/2009 4
545-0235/06 2006/2007 2008/2009 5
545-0235/07 1990/1991 2014/2015 6
545-0235/08 2013/2014 2021/2022 5
545-0235/09 2015/2016 2018/2019 6
545-0235/10 2019/2020 2021/2022 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je pochopení základních pojmů z oblasti marketingu. Studenti získají teoretické a odborné znalosti z oblasti marketingu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Předmět zdůrazňuje nezbytnost nalezení potřeb zákazníků ma orientace na jejich uspokojování. Převážné zaměření předmětu je na marketing průmyslového zboží ve vazbě na charakteristiku oboru. Marketing je zasazen do system řízení podniku.

Povinná literatura:

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Garry. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3. MALÝ, Václav. Marketingový výzkum : teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2006.181 s. ISBN 80-245-0761-7. BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu : Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti Praha : Grada Publishing, 2005. 156 s. ISBN 80-247-1095-1. NÉTEK, Václav. Průmyslový marketing. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2006. ISBN 80-248-1247-9. Skripta. Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava.

Doporučená literatura:

BÁRTOVÁ, Hilda; BÁRTA, Vladimír. KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2005.243 s. ISBN 80-245-0778-1. VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu 2. aktualit. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2. KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6. LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Diferencované řízení vztahů se zákazníky: [moderní strategie růstu výkonnosti podniku]. Praha: Grada Publishing, 2009. Expert. ISBN 978-80-247-3155-1.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.