545-0908 – Virtuální realita (VR)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a systémů řízení
Garant předmětuIng. Filip Beneš, Ph.D.
Úroveň studiapostgraduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
545-0908/01 2008/2009 2020/2021 10

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Předmět rozvíjí znalosti z oblasti počítačové grafiky a prezentace rozsáhlých datových souborů v prostředí virtuální reality. Student získává dovednosti v oblasti dekompozice a tvorby virtuální scény.

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace
Experimentální práce v laboratoři
Projekt

Anotace

Interakce člověka s počítačem, prezentační a zpětnovazebné systémy. Prostředky informačního popisu technologického procesu. Softwarové systémy pro zpracování grafických informací. Základní komponenty systému. Virtuální scéna, avatar. Dynamické atributy scény. Tvorba scény a nastavení pohledů. Základní objekty X3D. Vazby scény na okolí, SCADA/HMI systémy, simulační modely.

Povinná literatura:

ŽÁRA, J., VRML 97 - Laskavý průvodce virtuálními světy. Computer Press, Brno, 1999. ISBN: 80-7226-143-6. ŽÁRA, J., Jazyky pro popis virtuální reality. Skripta ČVUT, Praha, 2000. TIŠNOVSKÝ, P. VRML: jazyk pro popis virtuální reality. [online]. 2007. URL: http://www.root.cz/clanky/vrml-jazyk-pro-popis-virtualni-reality/.

Doporučená literatura:

SOCHOR, J., BENEŠ, B. & ŽÁRA, J. Algoritmy počítačové grafiky. ČVUT, 1996. 184 s. ISBN 80-01-01406-1. BURDEA, G., COIFFET, P. Virtual Reality Technology (second edition). 2. vyd. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2003. 444 s. ISBN 0-471-36089-9. HEARN, D., BAKER, M. P. Computer graphics with OpenGL. 3. vyd. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2004. 857 s. ISBN 0-13-015390-7.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.