546-0495 – Inženýrská ekologie (IEK)

Garantující katedraKatedra environmentálního inženýrství
Garant předmětudoc. Ing. Barbara Stalmachová, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
546-0495/01 2007/2008 2013/2014 5
546-0495/02 2013/2014 5
546-0495/03 2020/2021 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Předmět rozvíjí dosud získané znalosti v bakalářském studiu. Student musí rozumět procesům a pochodům probíhajícím v ekosystému a jeho složkách, dochází zde k propojení s ekofyziologií, k propojení s evoluční biologií a biosystematikou. Aplikace poznatků ekologie v praktických problémech, diskuze postupů. Determinace flóry ČR.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Experimentální práce v laboratoři
Terénní práce

Anotace

Předmět pojednává o procesech a pochodech probíhajících v ekosystému a jeho složkách. Je vysvětleno propojení s ekofyziologií, s evoluční biologií a biosystematikou. Je uvedena aplikace poznatků ekologie v praktických problémech, diskuze postupů a determinace flóry ČR.

Povinná literatura:

BEGON, M., J. L. HARPER a C. R.TOWNSEND. Ekologie: Jedinci, populace a společenstva. Olomouc: Univerzita Palackého, 1997. ISBN 80-7067-695-7 LACHER, W. Fyziologická ekologie rostlin. Praha: Academia, 1988. ISBN 21-102-88 MÍCHAL, I. Ekologická stabilita. Brno: Veronica, 1994. 244 s. ISBN 80-8536-822-6 BEGON, M., J. L. HARPER a C. R. TOWNSEND. Ecology: Individuals, Populations and Commnunities. Blackwell Publishing, 2006. ISBN 978-1-4051-1117-8

Doporučená literatura:

STORCH, D. a S. MIHULKA. Úvod do současné ekologie. Praha: Portál, 2000. 160 s. ISBN 80-7178-462-1 LAŠTŮVKA, Z. a P. KREJČOVÁ. Ekologie. Brno: Konvoj, 2000. 185 s. ISBN 80-85615-93-2 CHYTRÝ M. a kol. Katalog biotopů České republiky. Praha: AOPK, 2010. 304 s. ISBN 978-80-87457-02-3 LAECHER, W. Physiological Plant Ecology. Springer, 2003. 513 s. ISBN 978-3-540-43516-6

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.