634-2013 – Marketing a obchod (MO)

Garantující katedraKatedra ekonomiky a managementu v průmyslu
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
634-2013/01 2014/2015 2023/2024 6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Získané znalosti: - student bude umět popsat a analyzovat základní marketingové procesy podniku, - student bude umět formulovat základní požadavky na provedení marketingového výzkumu, vč. přípravné fáze výzkumu a jeho realizace. Získané dovednosti: - student bude umět využít svých znalostí k rozhodnutí o vhodnosti použití jednotlivých nástrojů marketingového mixu, - student bude umět aplikovat své znalosti a teoretické poznatky při řešení úloh spojených s rozhodovacím procesem průmyslových firem v oblasti marketingové strategie.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem výuky tohoto předmětu je dosáhnout u posluchačů schopnost praktické aplikace znalostí a teoretických poznatků při řešení úloh spojených s rozhodovacím procesem průmyslových firem v oblasti marketingové analýzy a strategie a všude tam, kde jsou rozhodovací procesy navázány na znalosti trhu a tržního prostředí.

Povinná literatura:

[1] KOTLER, P., KELLER, K., L. Marketing Management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. [2] ZAMAZALOVÁ, M. a kol. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4. [3] KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.

Doporučená literatura:

1] NÉTEK, V. Průmyslový marketing. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2006. [2] MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 3. aktualizované a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2986-2. [3] PŘIKRYLOVÁ, J.; JAHODOVÁ H. Moderní marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.