638-3012 – Programování informačních systémů (-)

Garantující katedraKatedra automatizace a počítačové techniky v průmyslu
Garant předmětudoc. Ing. Ivo Špička, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
638-3012/01 2014/2015 7
638-3012/02 2014/2015 2020/2021 7
638-3012/03 2014/2015 2020/2021 7
638-3012/04 2014/2015 2020/2021 7
638-3012/05 2019/2020 5
638-3012/06 2019/2020 5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Student porozumí: - principům programování informačních systémů; - složitým datovým strukturám a jejich použití; - pokročilým algoritmům, synchronizaci procesů, vícevláknovému programování. Student bude schopen vytvořit základní programy pro běžné grafické uživatelské rozhraní v prostředí Windows.

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět přináší základy programování informačních systémů v prostředí operačního systému Windows. Vysvětluje techniku programu řízeného událostmi, systém předávání zpráv a základy vícevláknového programování. V druhé části probírá základní datové struktury a příslušné algoritmy pro práci s nimi.

Povinná literatura:

ŠPIČKA, I. Programování informačních systémů. Studijní opora k předmětu. Ostrava: VŠB – TUO, 2013. PETZOLD, CH. Programming Microsoft® Windows® with C#. Redmond: Microsoft Press, 2002. ISBN 0735613702 PHILIP, C. a J. IVERSON, 2017. Fundamentals of C# Programming for Information Systems: Black & White Version. Danvers: Prospect Press. ISBN 978-1-943153-17-6.

Doporučená literatura:

GUCKENHEIMER, S. a N. LOJE. Agile software engineering with Visual studio: from concept to continuous feedback. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2012. ISBN 978-0-321-68585-8. HONZÍK, J. a kolektiv: Programovací techniky. Brno: VUT, 1987. PETZOLD, CH. Programování ve Windows, Praha: Computer Press, 2001. ŠUSTA, R. Programování řízení ve Windows. Praha: ČVUT, 1999.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.