450-2097 – Prostředky asistivních technologií (PAT)
Garantující katedra | Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství |
Garant předmětu | prof. Ing. Martin Černý, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student bude schopen popisovat a vysvětlovat a konstruovat Prostředky asistivních technologií a jejich aplikace do oblastí vzdálené domácí péče z pohledu diagnostiky i terapie, dále asistivních technologií pro fyzicky a mentálně postižené osoby, fitness, efektivního návrhu uživatelské rozhraní pro různé uživatele a způsoby interpretace výsledků pro pacienty a experty v sociálních službách. Student bude schopen uvedené systémy analyzovat ale také dále řídit a konstruovat.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Experimentální práce v laboratoři
Anotace
Předmět navazuje na předchozí předměty zaměřené na všechny oblasti asistivních technologií a zásadním způsobem je prohlubuje. Úkolem předmětu je syntéza doposud načerpaných znalostí v rámci studijního programu za účelem jejich implementace do oblastí asistivních technologií a sociálních služeb. Předmět je zaměřen na návrh, realizaci a komerční aplikace asistivních technologií za účelem monitorování zdravotního stavu, zvyšování kvality života fyzicky a psychicky postižených osob, terapeutické aplikace, zprostředkování interakce hendikepované osoby s okolním prostředím a fitness aplikace. S využitím dosavadních znalostí studentů budou přednášeny a prakticky procvičovány všechny možné aplikace ve výše uvedených oblastech. Předmět je zaměřen jak na konstrukci jednotlivých řešení, taka spolupráci v rámci systémových celků. Budou doplněny nutné znalosti a dovednosti v oblasti body sensor networks, eHealth přístupů, nových asistivních technologií, User interface design a efektivního způsobu interpretace měřených dat pro uživatele a experta - sociálního pracovníka nebo ošetřujícího lékaře.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.