460-2009 – Úvod do softwarového inženýrství (SWI)
Garantující katedra | Katedra informatiky |
Garant předmětu | Ing. Svatopluk Štolfa, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je uvést studenty do disciplíny zabývající se problematikou vývoje rozsáhlých softwarových systémů. Předmět se zabývá problematikou tvorby požadavků na softwarový systém, jejich analýzou, tvorbou architektury a designu produktu. To vše za využití standardních postupů, nástrojů a jazyků jako je UML, sledování provázání jednotivých kroků apod. Studenti budou schopni aplikovat dané postupy a metody při tvorbě softwarových produktů, použít nástroje specifikace požadavků, použít jazyk UML a umět definovat potřebu koordinovaného vývoje software.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Tento předmět je úvodem do problematiky tvorby software z hlediska inženýrských metod. Objektově orientovaný přístup a jazyk UML je použit jako základ prezentovaných metod.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Watts Humphrey’s Introduction to the Team Software Process
Armando Fox and David Patterson ,Engineering Software as a Service: An Agile Approach Using Cloud Computing, Strawberry Canyon Publisher, 2013
Gary McGraw, Real Time UML, Third Edition.
Bruce Powel Douglass, Advances in the UML for Real-Time Systems, Addison-Wesley, 2004.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.