460-2017 – Uživatelská rozhraní (URO)

Garantující katedraKatedra informatiky
Garant předmětudoc. Dr. Ing. Eduard Sojka
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Verze předmětu
Kód verzeRok zavedeníRok zrušeníKredity
460-2017/01 2010/2011 2020/2021 4
460-2017/02 2015/2016 2020/2021 4
460-2017/03 2019/2020 4
460-2017/04 2019/2020 4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Předmět posluchače seznamuje s problematikou designu uživatelského rozhraní softwarových produktů, včetně webových prezentací. Pozornost je rovněž věnována realizaci rozhraní v různých prostředích. Po absolvování předmětu budou posluchači schopni sami navrhnout a realizovat grafické uživatelské rozhraní.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Jsou probírány metody návrhu rozhraní. Posluchači se seznámí s různými hledisky, která návrh (design) rozhraní ovlivňují, s různými metodami, které k návrhu vedou, a také s různými metodami vyhodnocení kvality návrhu. Dále jsou probírány některé nástroje a knihovny používané při realizaci rozhraní.

Povinná literatura:

E.Sojka, Texty přednášek. Dix, A., Finlay, J., Abowd, G.D.,‎ Beale R.: Human-Computer Interaction (3rd Edition), Prentice Hall 2004, (ISBN-13: 978-0130461094, ISBN-10: 0130461091)

Doporučená literatura:

Jacko, J.A. (ed.): The human-computer interaction handbook: fundamentals, evolving technologies, and emerging applications. 3rd. ed. CRC Press, 2012 (ISBN 9781439829431)

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.