460-2021 – Základy počítačové grafiky (ZPG)
Garantující katedra | Katedra informatiky |
Garant předmětu | Ing. Martin Němec, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy počítačové grafiky. Získat přehled v oblasti základních principů 2D a zejména 3D počítačové grafiky. Posluchači se během semestru seznámí se základním principem grafické karty a zobrazovacího řetězce. Postupně budou prezentovány základní algoritmy používané v počítačové grafice. Během semestru budeme vytvářet na cvičeních aplikaci, na kterém studenti demonstrují získané znalosti. Aplikace bude umožňovat zobrazovat 3D scénu, pohybovat kamerou, objekty, nastavovat světla, barvy, textury, doplnit scénu o stíny, průhlednost, normál mapy apod.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Předmět si klade za cíl seznámit posluchače se základními možnostmi moderních grafických karet a s jejich použitím v oblasti počítačové grafiky. V předmětu jsou posluchači seznamováni se základními principy 3D grafiky s využitím grafické knihovny OpenGL (případně Vulkan). Důraz je kladen zejména na základní principy standartního zobrazovacího řetězce (rendering pipeline).
Povinná literatura:
[1] Němec M.: Sylaby přednášek Základy počítačové grafiky.
[2] Sojka E., Němec M., Fabián T.: Matematické základy počítačové grafiky, http://mi21.vsb.cz.
[3] Khronos Group, OpenGL: the industry’s foundation for high performance graphics,2020. See http://www.opengl.org/.
[4] Khronos Group, OpenGL Overview - The Khronos Group Inc, 2020. See https://www.khronos.org/opengl/.
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.