450-2060/02 – Semestrální projekt 1a (SPR1a)
Garantující katedra | Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | Kredity | 2 |
Garant předmětu | doc. Ing. Jan Žídek, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Jan Žídek, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | angličtina |
Rok zavedení | 2016/2017 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | FEI | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je procvičit se studenty řešení problémů v projektovém týmu, což je typickým rysem jejich budoucí odborné praxe. Dosažené dovednosti a kompetence v rámci předmětu:
• Schopnost řešení komplexních problémů v projektovém týmu
• Schopnost analýzy a dekompozice zadání problému
• Schopnost efektivní práce s informačními zdroji
• Schopnost vyjednat si dodání chybějících informací
• Schopnost naplánovat projekt jako soubor projektových aktivit
• Schopnost přiřadit úkoly členům projektového týmu
• Schopnost řídit projekt, synchronizovat postup členů projektového týmu
• Schopnost komunikace v projektovém týmu
• Schopnost dokumentovat postupu řešení problému
Tyto kompetence si budou studenti procvičovat na typových projektech z aplikační oblasti, kterou se zabývá studijní program Informační technologie pro digitální svět.
Vyučovací metody
Semináře
Ostatní aktivity
Anotace
Hlavní motivací tohoto předmětu je procvičit se studenty schopnost přemýšlet o problémech a jejich řešení inženýrským způsobem. V současném průmyslu je typická práce v projektových týmech, což je i způsob organizace tohoto předmětu. Na základě analýzy a pochopení zadání úlohy bude provedena dekompozice problému, definice rozhraní projektových aktivit, přiřazení projektových aktivit jednotlivým studentům. Každý člen projektového týmu následně řeší svou část projektových aktivit.
V této fázi řešení projektu je důraz kladen na nastartování efektivní komunikace v projektovém týmu, na schopnosti projektového týmu vyjednat si dodání chybějících informací formou zvané přednášky pedagoga, na nastartování správného způsobu dokumentace postupu řešení projektu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
V průběhu semestru bude probíhat průběžná kontrola znalostí formou diskuse nad dokumentovanými výstupy z jednotlivých fází řešení projektového zadání prezentovanými týmem studentů. Kvalita těchto výstupů bude bodově hodnocena jako součást celkového hodnocení výsledku předmětu formou klasifikovaného zápočtu.
E-learning
Další požadavky na studenta
Žádné další požadavky na studenta nejsou kladeny
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Analýza a dekompozice zadání problému
2. Mapování současného stavu v řešení obdobných problémů
3. Zvané přednášky pedagogů
4. Formulace konceptu a postupu řešení problému
5. Plánování projektu, přiřazení úloh členům projektového týmu
6. Zahajovací schůzka projektu
7. Řízení projektu, synchronizace postupu členů projektového týmu
8. Komunikace v projektovém týmu
9. Dokumentace postupu řešení problému
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.