115-0468/01 – Podnikatelské plánování (PP)

Garantující katedraKatedra managementuKredity4
Garant předmětuIng. Terezie Krestová, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Terezie Krestová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2012/2013Rok zrušení2012/2013
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
HUM10 Ing. Vlasta Humlová, Ph.D.
BAR404 Ing. Terezie Krestová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
kombinovaná Zápočet a zkouška 12+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

- Klasifikovat druhy plánů dle nejdůležitějších hledisek / času, obsahu, funkce, integrace, hierarchického uspořádání, plausibility atp. /, kategorizovat plánovací metody a techniky a analyzovat možnosti jejich uplatnění. - Navrhovat plánovací modely resp. sestavy plánů pro podniky nebo jejich dílčí oblasti, a to při uplatnění procesního,funkčního i územního hlediska. - Zhodnotit očekávané finanční dopady navržených plánů a stanovit systém jejich pravidelného controllingu a aktualizace.

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře

Anotace

Základní informace o smyslu a podstatě plánovacího procesu v podnikatelských subjektech. Využití metod prognózování a tvorba podnikových prognóz. Praktická aplikace metod a postupů tvorby podnikového plánu v různých oblastech podnikové činnosti, hodnocení plánovacích priorit a rizik. Časová souslednost plánů, způsoby jejich aktualizace, řízení podle cílů.

Povinná literatura:

FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Investiční rozhodování a řízení projektů. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3293-0. GRÜNWALD, Rolf a Jaroslava HOLEČKOVÁ. Finanční analýza a plánování podniku. Praha: Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-26-2. SCHOLLEOVÁ, Hana. Investiční controlling. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2952-7. SRPOVÁ, Jitka et al. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1. ŽŮRKOVÁ, Hana. Plánování a kontrola - klíč k úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1844-6.

Doporučená literatura:

FOTR, Jiří a Ivan SOUČEK. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha Publishing: Grada, 2005. ISBN 978-80-247-0939-0. VYAKARNAM, Shailendra a John W. LEPPARD. Plánování podnikatelských strategií. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-533-5. VYSUŠIL, Jiří. Rozpočetnictví a vnitropodnikové plánování. Praha: Profess Consulting, 2004. ISBN 80-7259-012-X.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

znalost základů managementu

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Production function Basic characteristics of the production function. Approaches to the analysis of production functions, possible applications of the conclusions. The concept and structure of costs in the business entity Characteristics of financial, economic value and concept of costs. Distribution costs (generic, self-serving, depending on the volume carried performance for decision-making purposes). Practical applications of the various classifications in terms of business.   Cost function Basic principles of cost theory. Characteristics of cost functions. Approaches to the analysis of cost functions and practical applications. Methods for determining cost functions Classification method. Orientation simple methods (two periods, the graphical method). Statistical methods. Use of cost functions in cost management. Basic principles of the theory of demand and pricing Total revenue, break event point analysis, maximizing the profit of the company The law of demand and its practical application, Price elasticity of demand (including the cross, respectively, income elasticity) and the factors that affect it. Classification of forms according to the market price criteria   The pricing models of business Characteristics of price equilibrium in the perfect and imperfect market. Cost-political models of monopolistic and oligopolistic firms Applications in concrete terms. Cost calculations Breakdown of calculations based on various criteria. Costing techniques, calculation methods. Use of cost calculations in the specific business conditions. The practical orientation of pricing in the business entity Cost price and their use in pricing strategy. Demand-orientation of prices and business practices in its application. Competitive and sectoral orientation of pricing as a basis for conflict-free pricing strategies. Cost-political strategy of the business entity Strategies for new products marketed. Strategies for Implementing sale. Choice of pricing strategies according to the conditions of competition. Price differentiation strategy and its forms.   Practical aspects of pricing decisions in the business entity Cost Control, its place and role in corporate structure. The objectives of pricing, price controls, price discounts and rebates, in-house prices. Legal aspects of pricing in the company.

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 2011/2012 zimní semestr, platnost do: 2012/2013 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  16
        Zkouška Zkouška 70  35 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2012/2013 (N6208) Ekonomika a management (6208T037) Management (02) Management K čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.