121-0353/01 – Language in advertising (JAREK)
Gurantor department | Department of Economics Journalism | Credits | 3 |
Subject guarantor | doc. PhDr. Hana Srpová, CSc. | Subject version guarantor | doc. PhDr. Hana Srpová, CSc. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2010/2011 | Year of cancellation | 2010/2011 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
to compare types of advertising
to examine advertising abuse
to evaluate legal regulation of advertising
to give reasons for the importance of ethical self-regulation in practice
Teaching methods
Lectures
Seminars
Other activities
Summary
Při výuce je pozornost věnována marketingové komunikaci, cílům a druhům reklamy, rovněž nejfrekventovanějším strategiím při stylizaci reklamního komunikátu, a to především s ohledem na cílovou skupinu (target group). Kromě jazyka a stylu reklamy jsou analyzovány i prostředky neverbální se zřetelem na variabilní reklamní nosiče. Součástí výuky jsou také otázky zneužití reklamy a obrany před působením reklamy. Budou diskutovány filmové dokumenty na téma reklamní manipulace a persvaze.
Osnova předmětu:
1. Reklamní diskurs jako součást marketingového komunikačního mixu.
2. Cíle a druhy reklamy, reklamní nosiče.
3. Etická samoregulace reklamy (Rada pro reklamu, Etický kodex reklamy) a právní regulace reklamy.
4. Gramatika reklamy I (prostředky spisovné).
5. Gramatika reklamy II (prostředky nespisovné).
6. Nonverbální prostředky v reklamním diskursu.
7. Reklamy zaměřené na nejmladší část populace.
8. Reklamy zaměřené na dospívající.
9. Reklamy zaměřené na ženy.
10. Reklamy zaměřené na muže.
11. Historický vývoj reklamy – prostředky verbální a nonverbální.
12. Historický vývoj reklamy – reklamní strategie.
13. Odborný styl a reklama.
14. Sociální reklamy.
Compulsory literature:
CAPLES, J. Tested Advertising Methods. New York: Prentice Hall, 1997.
Recommended literature:
ARIS, A., BUGNIN, J. Managing media companies. Chichester: John Wiley, 2005.
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
1. Reklamní diskurs jako součást marketingového komunikačního mixu. Cíle a druhy reklamy, reklamní nosiče.
2. Gramatika reklamy I (prostředky spisovné).
3. Gramatika reklamy II (prostředky nespisovné).
4. Reklamy zaměřené na nejmladší část populace.
5. Reklamy zaměřené na dospívající.
6. Reklamy zaměřené na ženy.
7. Reklamy zaměřené na muže.
8. Systém právní regulace reklamy a pojmy reklamního práva.
9. Veřejnoprávní regulace reklamy I (zákazy a omezení šíření reklamy)
10. Veřejnoprávní regulace reklamy II (odpovědnost za šíření nedovolené reklamy, správní delikt)
11. Veřejnoprávní regulace reklamy III (reklama v rozhlasovém a televizním vysílání)
12. Veřejnoprávní regulace reklamy IV ( reklama a tisk, spotřebitel. veřejné komunikace, informační společnost)
13. Soukromoprávní regulace reklamy ( nekalá soutěž, ochrana osobnosti a pověsti osob, soudní ochrana)
14. Etická samoregulace reklamy (Rada pro reklamu, Etický kodex reklamy, prostředky působení reklamy)
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.