116-0300/05 – Marketing (MG)

Garantující katedraKatedra marketingu a obchoduKredity5
Garant předmětudoc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Kamila Poláková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2008/2009Rok zrušení2009/2010
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BAL118 Ing. Lenka Ballasová
GAB0001 Ing. Lenka Gabrielová
KRB005 Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.
MAR35 Ing. Milada Marhounová, Ph.D.
OPL001 Ing. Anna Oplatková, Ph.D.
OST30 Ing. Jana Ostrožná, Ph.D.
POL31 Ing. Kamila Poláková, Ph.D.
SVO50 Dr.Ing. Hana Svobodová
VEL21 doc. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
SIW009 Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Porozumět základní marketingové terminologii. 2. Vysvětlit konkurenční koncepce. 3. Analyzovat marketingového prostředí. 4. Chápat principy spotřebitelské segmentace a spotřebitelského chování. 5. Vysvětlit marketingový informační systém a principy marketingového výzkumu. 6. Navrhnout marketingový mix.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět poskytuje systematický, komplexní a aktuální pohled na jednotlivé oblasti marketingu. Cílem předmětu je představit studentům marketingovou filosofii, seznámit je se základními pojmy, zásadami a koncepty marketingu a přiblížit obsah jednotlivých složek marketingu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své poznatky na základní praktické problémy a využít získané znalosti v dalších navazujících předmětech.

Povinná literatura:

ARMSTRONG, Garry and Philip KOTLER. Marketing: An Introduction. 15th ed. Harlow: Pearson, 2022. 704 p. ISBN 9780137476459. KARLÍČEK, Miroslav et al. Základy marketingu. 2. přepracované a rozšířené vyd. Praha: Grada, 2018. 288 s. ISBN 978-80-247-5869-5. KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C. H. Beck, 2018. 384 s. ISBN 978-80-7400-693-7.

Doporučená literatura:

MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Díl 1. 4. aktualizované vyd. Prostějov: Computer Media, 2018. 80 s. ISBN 978-80-7402-359-0. MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Díl 2. 4. aktualizované vyd. Prostějov: Computer Media, 2018. 80 s. ISBN 978-80-7402-360-6. PŘIKRYLOVÁ, Jana et al. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada, 2019. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Vypracovní seminární práce dle zadané tématiky. Aktivní účast na cvičeních s průběžným řešením marketingových problémů. Předmět zakončen zkouškou.

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Trh jako východisko marketingu 2. Marketingové prostředí 3. Informační zabezpečení marketingu 4. Segmentace trhu, marketingový mix 5. Produkt jako prvek marketingového mixu 6. Cyklus tržní životnosti produktu (Product Life Cycle - PLC) 7. Cena jako prvek marketingového mixu 8. Distribuce jako prvek marketingového mixu 9. Distribuční systémy a distribuční politika 10. Marketingová komunikace jako prvek marketingového mixu 11. Strategie a řízení marketingové komunikace 12. Strategie marketingového mixu 13. Marketingové řízení v praxi

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2009/2010 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  20 2
        Zkouška Zkouška 70  31 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.